رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

گرگاس های تئاتر شهر

گرگاس ها در دوران همه گیری کرونا گرد هم آمدند و نمایشی را بر روی صحنه سالن اصلی تئاتر شهر اجرا می کنند.

اینتیتر – سحر زمانی؛ سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر پس از گذشت یک سال از تاریکی تئاتر، چراغ سالن ها را باری دیگر روشن کرده و جانی دوباره به این هنر مهجور مانده بخشیده است. اما همانطورکه می دانیم ویروس چندسر کرونا همچنان در میان ما پرسه می زند، از این رو اجرا ها و نمایش ها برخلاف سال های گذشته با محدودیت های سرسختانه و رعایت پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است.

در روزهای برگزاری جشنواره سری به تئاتر شهر زدیم و به تماشای نمایش گرگاس یا صبح به خیر آقای وزیر اثر حمیدرضا نعیمی در سالن اصلی این مجموعه نشستیم.

گرگاس ها یا صبح بخیر آقای وزیر اثر کمدی حمیدرضا نعیمی، داستان فساد مالی وزرا و روسایی را روایت می کند که تیشه بر ریشه درستکاری می زنند و کارهایشان را عادی و دور از خلاف قانون جلوه می دهند. این نمایش حرف های بسیاری برای گفتن دارد و کنایه های بی شماری به مسئولین می زند. نمایشی که در اوج طنازی، مزه تلخ واقعیت را به مخاطبانش می چشاند.

گرگاس ها، متن منسجم و استواری دارد و مخاطب را تا انتها با خود همراه می کند و موقعیت های کمدی به جایی را رقم می زند. طراحی صحنه این نمایش یکی از نقاط قوت آن به شمار می رود. در صحنه سرسره ای را مشاهده میکنیم که وزرا و روسا برای ورود به صحنه روی آن سر می خوردند. گویی برای رسیدن به موفقیت و جا و مقام  چند قدمی بر می دارند و بعد به سمت ثروت سر می خورند.

و اما درباره بازیگران این نمایش هرچه بگوییم، کم گفته ایم. بازی های درست بیش از هر چیزی گرگاس ها را دیدنی تر کرده است. حرکت های بدن بازیگران، استفاده درست از شدت تن صدایشان و … از جمله نکات و نقاط قوت بارز این نمایش است.

البته این را هم باید ذکر کنیم که گرگاس ها خالی از نقد نیست؛ برخی از شوخی ها در این نمایش به نوعی کلیشه ای و دم دستی به حساب می آمد و عملا کمکی به داستان نمی کرد. بعضی از صداها مانند صدای انفجار به شدت بلند و برای مخاطبان گوش خراش بود. خلاصه که گرگاس ها با وجود ضعف هایی که دارد باز هم در رده های بالای تئاتر کشور قرار می گیرد و اثری به شدت دیدنی است.

یکی از جذاب ترین دیالوگ های این نمایش را می خوانیم: “ما در مقطع حساس کنونی ای هستیم که در طول تاریخ هیچ مقطع حساس کنونی ای به اندازه این مقطع حساس کنونی ، مقطع حساس کنونی نبوده است”.

گرگاس ها در طول برگزاری جشنواره هر روز ساعت ۱۸ بر روی صحنه می رود.

بهنام شریفی، بهناز نازی، رامین ناصر نصیر، کتانه افشاری‌نژاد، امیر کربلایی‌زاده، کامبیز امینی، رضا جهانی، دنیا فتحی و صالح لواسانی، بازیگرانی هستند که در این نمایش نقش آفرینی کرده اند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.