رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

گوگل به تقلب در اعلام توان شارژ پیکسل ۶ اعتراف کرد

گوگل با انتشار بیانیه‌ای، ضمن اعلام توان شارژ پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو، اعتراف کرده در مورد حداکثر توان شارژر پیکسل ۶ مرتکب اشتباه شده و گزارش‌هایی که در مورد تقلب در اعلام توان شارژر مطرح شده را تایید کرده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، مدتی قبل خبرهایی در مورد حداکثر توان شارژر پیکسل ۶ منتشر شده بود. در آن گزارش به این موضوع اشاره شده بود که سرعت شارژر پیکسل ۶ به حداکثر توان ۳۰ وات نمی‌رسد، حال آنکه گوگل ادعای دیگری را مطرح کرده بود. اکنون گوگل نیز با اعتراف به اشتباه خود، بر گزارش‌های منتشر شده در مورد تقلب در اعلام توان شارژر صحه گذاشته است.

مجموعه Android Authority متوجه شده بودند که سرعت شارژ پیکسل ۶ با استفاده از آداپتور اصلی به ۳۰ وات اعلام شده نمی‌رسد و حداکثر ۲۲ وات است. در نتیجه مدت زمان شارژ در عمل به حدود دو ساعت می‌رسد. این موضوع در مورد آداپتورهای شرکت‌های شخص ثالث وضعیت بدتری دارد.

حدود یک هفته پس از انتشار خبرهای مربوط به تقلب گوگل در قضیه اعلام توان شارژر، گوگل ابتدا تصمیم گرفت فرآیند شارژ شدن سری پیکسل ۶ را توضیح بدهد و پاسخ روشنی برای این موضوع ارائه بدهد. گوگل در انجمن عمومی خود در مورد این موضوع اظهارنظر کرد. در اظهار نظر مربوطه، گوگل به این نکته اشاره کرد که در باتری‌های جدید مورد استفاده برای گوشی‌های سری پیکسل، این شرکت همزمان به دوام بالای باتری و پشتیبانی از شارژ سریع توجه نشان داده است و قصد داشته هر دو نیاز کاربران را مرتفع سازد.

در بیانیه رسمی گوگل به این موضوع اشاره شده که توان مطرح شده در مورد فناوری شارژ پیکسل ۶ به دلیل برخی مولفه‌ها از جمله طراحی باتری، سیستم دستگاه، دمای موبایل، میزان استفاده از موبایل و وضعیت شارژ می‌تواند رفتار متفاوتی نشان دهد.

گوگل در بیانیه خود اضافه کرد که توسعه دهندگان باتری پیکسل را بهینه کرده‌اند و با استفاده از شارژر ۳۰ واتی، باتری را می‌توان تا ۵۰ درصد در عرض نیم ساعت شارژ کرد. بسته به استفاده از دستگاه و دمای موبایل، رسیدن به ۸۰ درصد ظرفیت شارژ حدود یک ساعت طول می‌کشد.

گوگل تایید می‌کند که با نزدیک شدن به شارژ کامل باتری، قدرت شارژ به تدریج کاهش پیدا می‌کند تا طول عمر باتری افزایش پیدا کند. همچنین این شرکت می‌گوید حداکثر توان شارژر پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو از طریق شارژر سیمی به ترتیب ۲۱ و ۲۳ وات است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.