رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

یکی از راه‌های نجات کشورم آگاهی‌بخشی است

اصغر فرهادی هنگام دریافت جایزه بزرگ فستیوال کن گفت: یکی از راه‌های نجات کشورم آگاهی‌بخشی است.

به گزارش اینتیتر به نقل از صبا، امشب و در اختتامیه هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن جایزه بزرگ هیات داوران این دوره به اصغر فرهادی کارگردان فیلم ایرانی «قهرمان» رسید. جایزه بزرگ هیات داوران به طور مشترک به «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی و «محفظه شماره ۶» به کارگردانی یوهو کاسمانن رسید.

فرهادی پس از دریافت جایزه خود از الیور استون کارگردان مطرح آمریکایی گفت: از همه افرادی که در اینجا حضور دارند به ویژه آقای اسپایک لی، جشنواره کن و آقای فرمو که با تمام مشکلات این جشنواره را برگزار کردند، سپاسگزارم و همچنین از گروهم که با تمام قلب خود با من کار کردند و تهیه‌کننده این کار الکساندر که سال‌هاست مانند دو دوست با یکدیگر کار می‌کنیم و خانواده‌ام که در همه لحظات زندگی در کنار من بوده‌اند به ویژه از دخترم که من را ترغیب کرد تا این داستان را بسازم ممنونم.

الان که اینجا ایستاده‌ام به یاد ۳۶ سال پیش افتادم که بچه‌ای ۱۳ ساله بودم و در شهری که به دنیا آمدم با کمترین امکانات اولین فیلم کوتاه خود را ساختم و ۳۶ سال است که جز نوشتن و فیلم ساختن هیچ کاری نکرده‌ام.

با تمام محدودیت‌ها، فشارها، مشکلات و گرفتاری‌هایی که می‌توانست من را از مسیری که در آن بودم منصرف کند تا این فیلم‌ها را نسازم و شما آن‌ها را نبینید، اما باز هم فیلم ساختم به امید اینکه با هر فیلمی که می‌سازم پرسش‌هایی از شرایط تلخ اجتماعی اطرافم را در فیلمم با تماشاگران آن به اشتراک بگذارم و با فکر کردن به آن‌ها به یک راه حلی دست پیدا کنم.

امیدوارم بتوانم باز هم با همه فشارها و مشکلات ادامه بدهم چراکه ایمان دارم یکی از مهمترین راه‌های نجات کشورم آگاهی بخشی است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.