رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

۲۴ درصد مدیران دولت زن هستند

معاون امور زنان و خانواده رییس ‌جمهور گفت: امروز با سیاست‌گذاری‌های صورت‌گرفته حدود ۲۴ درصد از مدیران دولت در رده‌های عالی و میانی از زنان توانمند و شایسته هستند.

به گزارش اینتیتر به نقل از تسنیم، معصومه ابتکار در آخرین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قزوین که ظهر امروز با حضور تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: امروز با سیاست‌گذاری‌های صورت‌گرفته حدود ۲۴ درصد از مدیران دولت در رده‌های عالی و میانی از زنان توانمند و شایسته هستند.

وی با بیان اینکه در انتصاب مدیران زن اصل بر شایسته‌سالاری است، اضافه کرد: بنابراین ما هیچ مسئولیتی را به لحاظ فقط زن بودن به کسی واگذار نمی‌کنیم و او نتواند از عهده کار برآید. ضمن اینکه سیاست دولت تدبیر و امید این بود که سقف‌های شیشه‌ای مدیریت زنان را باز کند و زنان بتوانند بر اساس شایستگی و نه بر اساس زن بودنشان در پست‌های مدیریتی به کار گرفته شوند.

ابتکار از افزایش سهم مدیریت زنان در دولت از ۲۴ به ۳۰ درصد تا پایان دولت دوازدهم خبر داد و گفت: بر اساس مطالبات مقام معظم رهبری و این جمله بی‌بدیل امام که فرمودند «زنان باید در مقدرات اساسی کشور دخالت کنند» نگاه دولت هم توسعه فعالیت زنان در عرصه‌های اجرایی و مدیریتی است.

عدالت جنسیتی مبنای رصد فعالیت‌های حوزه زنان است

معاون زنان و خانواده رییس‌جمهور عدالت جنسیتی را مفهومی برگرفته از قرآن کریم دانست و گفت:‌ بر اساس مصوبه دولت و ستاد ملی زن و خانواده شاخص سنجش عدالت جنسیتی در دستگاه‌های اجرایی داریم که همین شاخص مبنای تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در استان‌ها شده و همزمان مبنای رصد و پایش فعالیت‌ها در این حوزه هم محسوب می‌شود.

ابتکار با تاکید بر لزوم بازنگری و روزآمد شدن سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در استان‌ها افزود: با توجه به اینکه این سند طی یک حرکت علمی و مبتنی بر داده‌ها و واقعیت‌های کف جامعه و همچنین بر اساس نیازها، اقتضائات و ظرفیت‌های استان‌ها تدوین شده، بنابراین بازنگری و تدقیق این سند و به‌روز کردن هم امری واجب و لازم است.

وی با اشاره به ضرورت نتیجه‌محور شدن برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه زنان و خانواده ادامه داد: امروز وقتی که با اعضای خانواده‌ها صحبت می‌کنیم، می‌گویند که ما دوره آموزشی زیاد زیاد دیدیم، ولی این دوره‌ها به مهارت تبدیل نشده و ما بیکار هستیم. بنابراین دوره‌های آموزشی برای زنان و خانواده ترتیب دادیم، اما این دوره‌ها تاثیرگذار نبوده و منجر به مهارت نشده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.