رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

۳۰ طرح دانش‌بنیان در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری رونمایی شد

همزمان با افتتاح بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار با حضور معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و وزیر علوم تحقیقات و فناوری ۳۰ طرح و محصول دانش‌بنیان منتخب دانشگاه‌ها و پارک های علم و فناوری رونمایی شدند.

به گزارش اینتیتر به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار امروز ۱۹ آذرماه با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به وزیر علوم تحقیقات و فناوری و برخی از مدیران حوزه پژوهش و فناوری افتتاح شد.

پس از برگزاری مراسم افتتاحیه، معاون علمی رئیس جمهور به همراه وزیر در سالن های نمایشگاهی حاضر شدند و ۳۰ فناوری منتخب دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری را رونمایی کردند.

امروز از یک ماده تمیز کننده و ضدعفونی کننده محیط با مکانیزم یونیزاسیون از پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و همچنین سیستم تشخیص خستگی راننده بر مبنای پردازنده توسعه یافته RiscV و گاردریل کامپوزیتی جاذب انرژی از دانشگاه ارومیه، رونمایی شد

دستگاه تولید کیسه محلول‌های تزریقی دارویی

از دانشگاه محقق اردبیلی، کوره القایی ۲ کیلووات اقتصادی از دانشگاه اصفهان و سلندر هیدرولیکی ۴۰ تن تا ۳۰۰ تن با قابلیت کنترل موقعیت و نیروی بسیار دقیق از دانشگاه امیرکبیر از دیگر دستاوردهایی فناوری بود که با حضور مسولان رونمایی شد.

دستگاه تشخیص آنتی ژن‌ها و آنتی بادی‌ها با رویکرد زمان پاسخ دهی حداقلی و تشخیص بر بالین بیمار (POCT)توسط پژوهشگاه دانش های بنیادی ارائه شده بود و پژوهشگاه رنگ فرمولاسیون پوشش پایه ایزوبوتیلن با خواص خودترمیم شوندگی همزمان ذاتی/غیرذاتی برای پوشش‌دهی لوله‌ها، شیرها، اتصالات و … درون و بیرون از خاک در این‌نمایشگاه ارائه کرده بود.

پژوهشگاه هوا فضا با کپسول فضایی سرنشین دار مقیاس کوچک و دانشگاه پیام نور با ارائه فناوری نان مسطح بدون گلوتن در نمایشگاه حاضر شده بودند.

پهپاد نقشه­ برداری خورشیدی (سولار)، آشکارساز نوری پهن باند گرافین/سیلیکون، تولید سیم از فلزات و آلیاژهای مختلف به ویژه آلیاژهای پیشرفته، دستگاه آسیاب هیبریدی از دستاوردهای دانشگاه تهران بود که امروز رونمایی شد.‌

دانشگاه فنی و حرفه ای نیز در این نمایشگاه دستگاه اکسیژن‌ساز مبتنی بر پروتکل‌های ارتباطی اینترنت اشیا و فناوری نانو، دانشگاه فنی و حرفه ای سیستم بهینه‌سازی مصرف سوخت و کاتالیزور سوخت کربن شویی با برند اکوپاد – کیت هیبرید الکتروکاتالیتیک، دانشگاه علم و صنعت دستگاه آزمون فرسایش ذرات جامد چندگانه ارائه کرده بود.

کنترل مگس میوه مدیترانه­‌ای در باغات مرکبات با استفاده از روش نابارورسازی حشرات SIT بصورت پایلوت از دستاوردهای پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای بود و سیستم RCUM و دستگاه بوسنج که توسط پارک علم و فناوری خراسان رضوی ساخته و طراحی شده بود، رونمایی شد.

پارک علم و فناوری خراسان شمالی شمش منیزیم تولید کرده و پارک علم و فناوری خوزستان موفق به ساخت محصولی برای نشت یاب لوله های فاضلاب و نشت یابی کانال ابیاری شده بود.

دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول موفق به ارائه فناوری چون دستگاه اندازه گیر جریان های پالریزاسیون و دیپالریزاسیون عایق‌های الکتریکی تجهیزات فشارقوی، پارک علم و فناوری استان سمنان پرینتر سه بعدی زیستی، دانشگاه سمنان دستگاه هموژنایزر التراسونیک ۱۲۰۰ وات، پارک علم و فناوری قزوین سامانه بهبود بهره وری تکتا، پارک علم و فناوری همدان ربات تشخیص آلودگی در صنایع غذایی، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تولید تروکار آندوسکوپی، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دستگاه جوش لیزر فایبر اتوماتیک و پارک علم و فناوری گیلان فیلم های چند لایه مخصوص بسته بندی محلول های تزریقی و دارویی، سیستم کامل دیالیز صفاقی شده بودند که با حضور وزیر علوم و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئی جمهور رونمایی شدند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.