رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

۳۳ درصد پست‌های مدیریتی دولت در اختیار زنان است

سخنگوی دولت گفت: مطالعات نشان می‌دهد دختران سیستان و بلوچستان با موانع فرهنگی متعدد و فقر و محرومیت روبه‌رو هستند و ساخت مدرسه دخترانه گامی جهت محرومیت‌زدایی و رفع موانع فرهنگی از آنان است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، علی ربیعی با سفر به استان سیستان و بلوچستان و حضور در مراسم کلنگ‌زنی ساخت دبیرستان شبانه‌روزی دخترانه در روستای دَستگِرد نیک‌شهر، گفت: دولت یازدهم و دوازدهم در گسترش زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی، آب، برق و گاز در روستاهای کشور و در یک کلام توسعه روستایی از موفقیت‌ترین دولت‌ها بوده است.

وی افزود: اتصال زیرساخت‌ها به معیشت و زندگی مردم یکی از لوازم توسعه پایدار در کشور است. برای توسعه به معنای اعم و توسعه روستایی به طور اخص نیازمند زیرساخت کافی، نظام تأمین مالی مناسب، نظام رفاهی مناسب و سیاست‌های معطوف به تولید اقتصادی متناسب با شرایط محلی هستیم.

ربیعی با اشاره به توجه دولت نسبت به توانمندسازی بانوان گفت: در سطح ملی، ۳۳ درصد پست‌های مدیریتی دولت در اختیار بانوان است. مطالعات دولت نشان می‌دهد دختران این منطقه با موانع فرهنگی متعدد و فقر و محرومیت روبه‌رو هستند و ساخت مدرسه در هفته وحدت گامی جهت محرومیت‌زدایی و رفع موانع فرهنگی دختران این خطه خواهد بود. این مجتمع شبانه‌روزی نیز با هزینه ۱۰ ملیارد تومانی و زیربنای هزار و ۲۵۰ مترمربع در همین راستا ساخته می‌شود.

سخنگوی دولت در ادامه با حضور در روستای زَهَک شهرستان نیکشهر، دستور احداث مجتمع پرورش محصولات گلخانه‌ای را اعلام کرد و طی سخنانی، اظهار کرد: باید منابع موجود را به هر اندازه که هست به سمت مزیت‌های محلی و منطقه‌ای ببریم و زندگی مردم را در سطح محلی متحول کنیم. بر همین اساس در دولت‌های یازدهم و دوازدهم برنامه توسعه بر روستاها متمرکز و ایده تحول محلی برای توسعه ملی پیگیری شد.

ربیعی گفت: مطالعات دولت نشان می‌دهد با توجه با ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود در سیستان و بلوچستان می‌توان در این منطقه برای توسعه حمل‌ونقل، خدمات مولد، کشاورزی و صنایع جانبی، معادن، صنایع دستی و گردشگری، سرمایه گذاری درستی انجام داد.

وی افزود: اولین مجتمع گلخانه‌ای کشت هیدروپونیک سبزی و میوه‌های گرمسیری به مساحت ۵ هکتار با سرمایه ۷ میلیارد تومان ساخته خواهد شد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهوری همچنین با حضور در چابهار ضمن بازدید از مناطق حاشیه‌نشین و بازار صنایع دستی و صنایع پرورش طیور این منطقه، اظهار کرد: جهت‌گیری اصلی دولت مبتنی بر توسعه و توانمندسازی جوامع محلی، ایجاد تعاونی‌ها و اجتماعات محلی، اشتغال‌های ارزان‌قیمت برای مردم منطقه و زنجیره‌کردن تولیدات روستایی است. هدف باید دستیابی به وضع بهتر برای خانواده‌ها و ارتقای کنش‌های فردی و جمعی در سطح محلی باشد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: از مهمترین برنامه‌های اجراشده در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، برنامه توسعه کسب و کار و اشتغال روستایی و عشایری بوده که در این طرح بیشترین سهم به استان سیستان و بلوچستان رسیده است.

به گزارش ایسنا، این دومین سفر سخنگوی دولت به استان سیستان و بلوچستان در دو ماه گذشته است و هدف آن نیز «سرعت‌بخشی به برنامه‌های توسعه استان» اعلام شده و آمارها نشان می‌دهد، بودجه عمرانی دولت در ۶ سال گذشته (۱۳۹۳ تا ۱۳۹۸) برای استان سیستان و بلوچستان ۱.۴ برابر بیشتر از ۳۵ سال پیش از آن بوده و به ۱۳ هزار و ۳۳۱ میلیارد تومان رسیده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.