رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

۵ دلیل برای خرید و ۵ دلیل برای نخریدن گوشی سامسونگ

در این مقاله به بررسی دلایلی برای خرید و دلایلی برای نخریدن گوشی‌های هوشمند سامسونگ می‌پردازیم تا بتوانید براساس نیاز خود بهترین تصمیم را بگیرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومیت، برای خرید گوشی‌های هوشمند باید نکات مختلفی را درنظر گرفت. البته هرکاربری براساس نیاز خود می‌توانید اولویت‌های خاصی برای خرید یک گوشی جدید داشته باشد که با اولویت‌های کاربران دیگر متفاوت هستند. درحال‌حاضر برندهای زیادی در بازار فعالیت می‌کنند که هرکدام طیف گسترده‌ای از گوشی‌های هوشمند را با امکانات و قابلیت‌های مختلف به‌فروش می‌رسانند. سامسونگ یکی از پیشگامان صنعت گوشی‌های هوشمند بوده و اکنون نیز ازجمله برترین برندهای این بازار محسوب می‌شود.

در این مقاله قصد داریم دلایل خرید گوشی‌های هوشمند سامسونگ را توضیح دهیم و ازطرف دیگر دلایلی برای نخریدن محصولات این شرکت ارائه خواهیم داد.

توجه داشته باشید این دلایل به‌طور کلی بیان‌ شده‌اند و شاید ازنظر برخی افراد عامل درستی برای خرید یا نخریدن دستگاه به‌حساب نیایند زیرا در بسیاری از موارد، انتخاب‌ها کاملاً سلیقه‌ای است و نظر هر کاربری می‌تواند نسبت به دیگران تفاوت داشته باشد.

۵ دلیل برای خرید گوشی‌های هوشمند سامسونگ

ابتدا قصد داریم دلایل مهمی که با توجه به آن‌ها می‌توان خرید گوشی‌های سامسونگ را توجیه کرد، مرور کنیم.

۱. به‌روزرسانی‌های دوره‌ای منظم و نسبتاً سریع

سامسونگ در گذشته عملکرد خیلی خوبی در ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای گوشی‌های هوشمند خود نداشت اما این مشکل رفته‌رفته از بین رفت و حالا غول فناوری کره‌ای یکی از پیشروان بازار ازنظر ارائه‌ی منظم آپدیت‌های نرم‌افزاری است.

این شرکت تعهد داده است به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل را تا چهار سال برای گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود منتشر کند و علاوه‌براین تا پنج‌ سال به‌روزرسانی‌های امنیتی برای این محصولات منتشر خواهد کرد.

البته گوشی‌های میان‌رده و حتی پایین‌رده‌ی سامسونگ نیز از پشتیبانی نرم‌افزاری این شرکت برخوردار هستند و طی چندسال اخیر شاهد انتشار سریع آپدیت‌های سیستم‌عامل اندروید برای اکثر گوشی‌های هوشمند این شرکت بوده‌ایم.

۲. نمایشگر با کیفیت

سامسونگ در حوزه‌ی نمایشگرها، پیشتاز بازار است و به‌خصوص پنل‌های OLED این شرکت کیفیت بسیار بالایی در نمایش محتوا دارند. اکثر گوشی‌های هوشمند میان‌رده و پرچم‌دار غول فناوری کره‌ی جنوبی به صفحه‌نمایش‌های باکیفیتی مجهز شده‌اند که تجربه‌ی کاربری بسیار لذت‌بخشی را از تماشای محتوا ارائه می‌دهند.

البته برندهای دیگر بازار نیز از پنل‌های ساخت سامسونگ در طیف گسترده‌ای از محصولات استفاده می‌کنند اما کالیبراسیون رنگ این شرکت کره‌ای برای محصولاتش، باعث می‌شود کیفیت بالاتری نسبت به اکثر رقبا داشته باشند.

۳. امکانات نرم‌افزاری متنوع

گوشی‌های هوشمند سامسونگ از سال‌ها قبل همیشه قابلیت‌های متنوعی را دراختیار کاربران قرار داده‌اند. اگرچه برخی از ویژگی‌های گوشی‌های این شرکت صرفاً جنبه‌ی تبلیغاتی دارند، اما به‌عنوان مثال امکان باز کردن دو برنامه درکنار هم از زمان معرفی گلکسی S3 در گوشی‌های این شرکت ارائه می‌شود و این درحالی است که قابلیت مذکور سال‌ها بعد به‌طور رسمی به اندروید اضافه شد.

ویژگی‌های امنیتی مختلف مثل Knox، Secure Folder و روش‌های احرازهویت بیومتریک نیز ازجمله قابلیت‌های جذاب دیگر گوشی‌های هوشمند سامسونگ محسوب می‌شوند. در بسیاری از موارد امکاناتی که شرکت کره‌ای در محصولات اندرویدی خود ارائه می‌دهد به گوشی‌های ساخت برندهای دیگر و حتی به نسخه‌ی اصلی اندروید راه پیدا می‌کنند که این مورد نشان می‌دهد کهکشانی‌ها ازنظر ویژگی‌های نرم‌افزاری یکی از بهترین انتخاب‌های کاربران محسوب می‌شوند.

۴. فروش آسان‌تر

اگر ازجمله افرادی هستید که مدتی پس‌از خرید یک گوشی جدید تصمیم به فروش آن می‌گیرید، باید بدانید محصولات سامسونگ در بازار بیشتر خرید و فروش می‌شوند. غول فناوری کره‌ی جنوبی هزینه‌های بسیار هنگفتی را صرف تبلیغات گوشی‌های هوشمند خود می‌کند و به‌همین دلیل بسیاری از افراد در سرتاسر جهان با شنیدن نام این شرکت، راحت‌تر به محصولات کارکرده‌ی آن اطمینان می‌کنند و علاوه‌براین نسبت به سایر برندهای اندرویدی، ارزش خود را بهتر حفظ می‌کنند.

۵. تنوع مدل‌ها

یکی دیگر از دلایلی که باعث شده است بسیاری از افراد به خرید گوشی‌های سامسونگ روی بیاورند، تنوع بسیار زیاد مدل‌های این شرکت است. شما می‌توانید براساس نیاز و بودجه‌ی خود تقریباً در هر بازه‌ی قیمتی، چندین گوشی با برند سامسونگ پیدا کنید که هرکدام مزیت‌های خاص خود را دارند.

گستردگی دامنه‌ی انتخاب ازنظر قیمتی و امکانات باعث می‌شود هر کاربری بتواند با هرنیازی، چندین گوشی سامسونگی برای انتخاب دراختیار داشته باشد. این شرکت محصولات رده‌پایین، میان‌رده و پرچم‌دار باکیفیت تولید می‌کند و این یعنی برای هر سلیقه‌ و نظری، چندین گوشی روانه‌ی بازار کرده است.

۵ دلیل برای نخریدن گوشی‌های هوشمند سامسونگ

در ادامه به بیان دلایلی می‌پردازیم که شاید باعث شده است برخی افراد نسبت به خرید گوشی‌های سامسونگ منصرف شوند.

توجه داشته باشید مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود به‌طور کلی درنظر گرفته شده‌اند و با توجه به نیاز و سلیقه‌ی افراد می‌توانند متفاوت باشند. ما صرفاً مواردی را درنظر گرفته‌ایم که احتمالاً ازنظر اکثر افراد به‌عنوان ضعف‌ شناخته می‌شوند.

۱. شباهت ظاهری مدل‌های اخیر

سامسونگ در طراحی گوشی‌های هوشمند خود به بلوغ خیلی خوبی رسیده است و نمی‌توان به‌راحتی از گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت ایرادی در بخش ظاهری گرفت. البته طی چندسال گذشته شاهد انتقال طراحی گوشی‌های رده‌بالای این شرکت به محصولات میان‌رده‌ی آن بوده‌ایم اما شباهت بسیاز زیاد بین مدل‌هایی که هر سال معرفی می‌کند برای برخی افراد ناامید‌کننده است.

قطعاً بسیاری از شرکت‌ها به جمله‌ی «به‌ترکیب برنده دست نزن» اعتقاد دارند اما در دنیای گوشی‌های هوشمند که به‌خصوص طی سال‌های اخیر شاهد پیشرفت چشم‌گیری در این بخش نبوده‌ایم، تغییر در طراحی می‌تواند به تزریق جانی تازه به این صنعت کمک کند. گوشی‌های میان‌رده‌ی سری گلکسی A در چند نسل اخیر خود تفاوت چندانی ازنظر ظاهری نداشته‌اند و شاید افرادی که به طراحی دستگاه اهمیت می‌دهند به‌راحتی از کنار این موضوع عبور نکنند.

۲. مشخصات سخت‌افزاری

گوشی‌های سامسونگ مشخصات سخت‌افزاری خوبی دارند و البته کارکرد نهایی دستگاه فقط به ویژگی‌های فنی آن بستگی ندارد و عوامل دیگری مثل بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری در این امر دخیل هستند. مشخصات نسبتاً خوب بیشتر مختص گوشی‌های میان‌رده یا پرچم‌دار غول فناوری کره‌ی جنوبی است در درغیر این‌صورت به‌سختی می‌توانید دستگاهی با این برند با ویژگی‌های فنی چشم‌گیر و جذاب پیدا کنید.

به‌عنوان مثال اگر تصمیم به خرید یک گوشی در بازه‌ی قیمتی حدود ۲۰۰ دلار داشته باشید، تعداد بسیار زیادی گوشی از برندهای مختلف وجود دارد که رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی و همچنین دوربین‌هایی با وضوح بالا را ارائه می‌دهند اما اکثر محصولات سامسونگ در این محدوده‌ی قیمتی نسبت به رقبا مشخصات سخت‌افزاری ضعیف‌تری دارند. ازطرفی پوسته‌ی اختصاصی این شرکت با وجود بهینه‌سازی‌های فراوانی که در سال‌های اخیر دریافت کرده است اما روی گوشی‌های رده‌پایین آن مثل محصولات رده‌بالا با سرعت و نرم‌ و روان اجرا نمی‌شود.

۳. سرعت شارژ پایین‌تر نسبت به رقبا

اگرچه گوشی‌های سامسونگ مثل اکثر محصولات مشابه موجود در بازار از فناوری شارژ سریع استفاده می‌کنند اما درحالی‌که این روزها حتی گوشی‌هایی با سرعت شارژ بالای ۲۰۰ وات عرضه شده‌اند، اکثر پرچم‌داران، میان‌رده‌ها و همچنین محصولات رده‌پایین شرکت کره‌ای همچنان سرعت شارژ پایین‌تری نسبت به رقبا دارند.

این درحالی‌ است که انتظار می‌رود حداقل در مدل‌های پرچم‌دار سامسونگ شاهد پشتیبانی از فناوری‌های شارژ سریع‌تر باشیم زیرا بسیاری از برندهای دیگر گوشی‌های میان‌رده‌ی خود را نیز با شارژ فوق‌سریع عرضه می‌کنند. البته بار دیگر اشاره می‌کنیم قطعاً بهینه‌سازی‌های سامسونگ روی مصرف باتری گوشی‌های هوشمندش، به بهبود شارژدهی دستگاه‌های آن کمک می‌کند اما چه کسی از شارژ فوق‌سریع و کاهش زمان شارژ شدن گوشی خود خوشش نمی‌آید؟

۴. کیفیت ساخت ضعیف‌تر از رقبا

برکسی پوشیده نیست که پرچم‌داران غول کره‌ای صنعت موبایل از کیفیت ساخت کم‌نظیری برخوردار هستند؛ اما متأسفانه بسیاری از گوشی‌های رده‌پایین و میان‌رده‌ی این برند نسبت به رقبای هم‌رده‌ی آن‌ها، کیفیت ساخت پایین‌تری دارند. به‌عنوان مثال بسیاری از گوشی‌های هوشمند میان‌رده‌ی موجود در بازار از بدنه‌ی شیشه‌ای و قاب فلزی بهره می‌برند درحالی‌که میان‌رده‌های سامسونگ بیشتر بدنه‌های پلاستیکی دارند.

۵. قیمت بالاتر نسبت به رقبا

گوشی‌های ساخت برند سامسونگ معمولاً در هر بازه‌ی قیمتی نسبت‌به مدل‌های هم‌رده‌ی سایر شرکت‌ها با قیمتی بالاتر به‌فروش می‌رسند.

یکی از دلایلی که سامسونگ گوشی‌های هوشمند خود را نسبت‌به گوشی‌های سایر برندها با قیمت بالاتر عرضه می‌کند این است که غول فناوری کره‌ی جنوبی نسبت به سایر شرکت‌ها هزینه‌های تبلیغاتی بسیار بالاتری دارد و دلیل دیگر مربوط به هزینه‌های بسیار زیادی است که در بخش تحقیق‌وتوسعه انجام می‌دهد. ازطرفی همین مورد باعث می‌شود بسیاری از افراد هنگام نیاز برای خرید گوشی، سامسونگ به‌عنوان یکی از اولین برندها به‌خاطر بیاورند.

به‌هرحال قیمت بالاتر گوشی‌های سامسونگ نسبت به محصولات هم‌رده‌ی آن‌ها در بازار می‌تواند یکی از دلایلی باشد که برخی مشتریان نسبت به خرید کهکشانی‌ها منصرف شوند.

جمع‌بندی

به‌طور کلی اگر به برند سامسونگ علاقه‌ دارید و نمی‌توانید با گوشی‌های سایر شرکت‌ها کار کنید، و ازطرفی دلایل ذکر شده برای عدم خرید محصولات این شرکت در اولویت شما نیست یا دلایل اعلام شده برای خرید این دستگاه‌ها با نیاز و سلیقه‌ی شما مطابقت دارد احتمالاً کهکشانی‌های سامسونگ برای شما مناسب خواهند بود.

ازطرف دیگر درصورتی‌که دلایل نخریدن گوشی‌های سامسونگ با نیازها و اولویت‌های شما مطابقت داشته باشد و به‌اصطلاح، برند باز نیستید، احتمالاً برخی گوشی‌های هوشمند ساخت سایر شرکت‌ها نیز می‌توانند نظر شما را جلب کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.