رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

عکس یادگاری که برای اردوغان جنجال آفرید +تصویر

انتشار عکس دیدار رئیس‌جمهور ترکیه با همتای فیلیپینی‌اش در رسانه‌های این کشور جنجال به راه انداخت.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، روزنامه حریت نوشت در حالیکه دولت آنکارا تلاش کرد که دیدار دو جانبه روسای جمهور فیلیپین و ترکیه را مخفی نگه دارد، در پی انتشار عکسی از سوی مشاور ارشد رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین مبنی بر دیدار دوجانبه‌اش با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در پکن در حاشیه اجلاس دو روزه کمربند اقتصادی کشورهای عضو جاده ابریشم، جنجال بزرگی در رسانه‌های این کشور به راه افتاد و واکنش های انتقاد آمیز بسیاری به همراه داشت.

براساس گزارش‌های به دست آمده این دیدار از سوی مشاوران دوترته درخواست شده بود، وی در این باره اعلام کرد: این دیدار که دقایقی به طول انجامیده است اما جزئیات بیشتری درباره این دیدار دوجانبه اعلام نکرد.

با این حال دولت آنکارا هیچ اشاره‌ای به برگزاری این دیدار دوجانبه نکرده است. رئیس‌جمهور فیلیپین به بیان اظهارات جنجالی علیه مقامات کشورهای دیگر مشهور است.

هم چنین در راستای مبارزه با مواد مخدر در فیلیپین هزاران تن در این کشور جان خود را در دوران ریاست جمهوری رودریگو دوترته از دست داده‌اند. گروه‌های حقوق بشری هشدار داده اند که وی ممکن است مرتکب جنایت علیه بشریت شود. اما او از کشته شدن میلیون‌ها معتاد برای پایان بخشیدن به قاچاق مواد مخدر خشنود است و توجهی به انتقادات ندارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.