رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بهترین شهربازی‌ های اروپا +تصاویر

شهربازی‌ها یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و تفریحی در سراسر دنیا هستند. برای آشنایی با بهترین شهربازی‌های اروپا در ادامه با ما همراه باشید.

به گزارش اینتیتر به نقل از کجا رو، هیجان ترن هوایی، ماجراجویی در تونل وحشت و پرواز برفراز شهرها سوار بر چرخ‌وفلک‌های بلند، از تجربیات پرهیجانی هستند که شهربازی‌ها را به جذاب‌ترین مکان‌های تفریحی دنیا تبدیل کرده‌اند. در گوشه و کنار دنیا شهربازی‌هایی ساخته شده‌اند که به خاطر تفریحات ویژه‌ای که دارند، در سراسر دنیا مشهورند. قاره‌ی اروپا هم صدها شهربازی دارد. برخی از آنها بزرگ‌تر و مشهورتر هستند که در این مقاله با مهم‌ترین‌ها و مشهورترین‌های آنها آشنا می‌شویم.

دیزنی‌لند (Disneyland)، پاریس

دیزنی لند پاریس

آتش‌بازی و نمایش نور بر فراز قلعه‌ی زیبای خفته یکی از منظره‌های فراموش‌نشدنی در دیزنی‌لند پاریس است. این پارک در ۳۲ کیلومتری از مرکز شهر پاریس واقع شده است و ۲۵ سال از افتتاح آن می‌گذرد. پارک در سال ۱۹۹۲ افتتاح شده است و ۱۹/۴۲۵ کیلومترمربع وسعت دارد. دیزنی‌لند پاریس، پربازدیدترین پارک موضوعی در سراسر اروپا است و از دو پارک موضوعی تشکیل شده است. علاوه بر امکانات پارک و جاذبه‌های تفریحی، هزاران سرگرمی دیگر به اضافه‌ی رستوران‌ها و مراکز خرید مختلف هم در این مجموعه‌ی دیدنی وجود دارد. دیزنی ویلیج (Disney Village) یکی از مناطق تفریحی پارک است که رستوران، فروشگاه و جاذبه‌های تفریحی مختلف را در خود جای داده است. ول دوروپ (Val d'Europe) نام یک مرکز خرید در این مجموعه است که فروشگاه‌های اوت لت، دپارتمان‌استورهای بزرگ و یک فروشگاه بزرگ دیزنی دارد.

پورت‌اونچورا (PortAventura)، اسپانیا

پورت اونچورا

این پارک موضوعی در جنوب بارسلون قرار دارد و سالانه ۴ میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند. پورت‌اونچورا پربازدیدترین پارک موضوعی و شهربازی در اسپانیا است. همچنین این پارک عنوان ششمین پارک پربازدید اروپا را در اختیار دارد. دو فرودگاه در سی دقیقه‌ای این پارک وجود دارد همچنین یک ایستگاه قطار هم برای این پارک در نظر گرفته شده است. پورت‌اونچورا در سال ۱۹۹۵ افتتاح شده است و در طی سال‌ها، بخش‌های مختلفی به مرور زمان به آن اضافه شده است. مثلا در سال ۲۰۱۷ یک پارک موضوعی فراری به نام فراری لند (Ferrari Land) در این مجموعه افتتاح شده است.

این پارک پنج منطقه‌ی موضوعی بر اساس تمدن‌های باستانی دارد؛ مدیترانه، خاور دور، مکزیک، چین و پلی‌نزی. بخش فراری لند ۷۵ هزار مترمربع وسعت دارد و شامل وسایل تفریحی جدید، هتلی با ۲۵۰ اتاق، رستوران، فروشگاه و شبیه‌ساز مسابقه‌ی ماشین‌سواری است.

فوتوروسکوپ (Futuroscope)، فرانسه

فوتوروسکوپ

فوتوروسکوپ که از آغاز افتتاحش بیش از ۵۰ میلیون بازدیدکننده داشته، یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین پارک‌های تفریحی فرانسه و یکی از بهترین شهربازی‌های اروپا است. این پارک، مکانی فوق‌العاده برای استراحت و تفریح است. فوتوروسکوپ ۶۰ هکتار فضای سبز آرام و دنج و ۲۵ تجربه‌ی تفریحی ناب و هیجان‌انگیز دارد که در هیچ کجای دیگر دنیا شبیه آن را نمی‌توانید پیدا کنید. با هر سلیقه و هر سنی که از این پارک دیدن کنید، یک جاذبه‌ی تفریحی متفاوت، توجه شما را جلب می‌کند. به هزاران جاذبه‌ی تفریحی پارک، نمایش‌های زنده و فعالیت‌های فضای باز را هم اضافه کنید. در این مجموعه‌ی تفریحی بزرگ، چندین سینمای سه بعدی و چهار بعدی وجود دارد. فوتوروسکوپ در سال ۱۹۸۷ افتتاح شده است و ۵۳ هکتار وسعت دارد. این پارک، ۸ رستوران فول‌سرویس و ۱۰ رستوران فست فود دارد.

اروپاپارک (Europapark)، آلمان

اروپا پارک

اروپاپارک بزرگ‌ترین پارک موضوعی در آلمان و دومین پارک پربازدید اروپا بعد از دیزنی‌لند پاریس است. این شهربازی در نزدیکی شهر روست در آلمان قرار گرفته است. در این پارک، ۱۲ ترن هوایی وجود دارد که قدیمی‌ترین آن Alpenexpress Mine Train نام دارد که بخشی از آن از یک معدن الماس می‌گذرد. جدیدترین ترن این پارک، Arthur نام دارد که یک ترن هوایی معلق است که بخشی از آن در فضای باز قرار دارد و بخشی از آن سرپوشیده است و با تونل وحشت ترکیب شده است. این پارک، وسایل بازی و تفریحات جذاب، مدرن و باکیفیتی دارد و در روز می‌تواند از ۵۰ هزار بازدیدکننده استقبال کند. این پارک در سال ۱۹۷۵ افتتاح شده است و ۹۵۰ هزار مترمربع وسعت دارد. درآمد سالانه‌ی این پارک در حدود ۳۰ میلیون یورو تخمین زده می‌شود. این پارک از چندین قسمت موضوعی تشکیل شده است که هر کدام به یکی از کشورهای اروپایی اختصاص یافته‌اند.

پارک آستریکس (Parc Astérix)، فرانسه

پارک آستریکس

پارک آستریکس یک پارک موضوعی در فرانسه است که بر اساس داستان‌های آستریکس ساخته و طراحی شده است. این پارک در ۳۵ کیلومتری شمال پاریس و ۳۲ کیلومتری از دیزنی‌لند قرار دارد. پارک آستریکس در سال ۱۹۸۹ افتتاح شده است. این پارک به خاطر تنوع ترن‌های هوایی و وسایل تفریحی‌اش مشهور است. در این پارک یک دلفیناریوم هم وجود دارد که یکی از بزرگ‌ترین دلفیناریوم‌های اروپا است. هزینه‌ی ساخت این پارک در زمان خود ۸۵۰ میلیون فرانک فرانسه بود و ۱۲۰۰ شغل ایجاد کرد. این پارک بخش‌های موضوعی متنوعی بر اساس فرهنگ‌های باستانی یونان باستان، دوران روم و… دارد. 

گرونا لوند (Gröna Lund)، استکهلم

گرونا لوند

گرونا لوند یک پارک تفریحی در استکهلم است که در سمت روبه‌دریای جزیره‌ی Djurgården قرار دارد. این پارک در مقایسه با سایر پارک‌های موضوعی، نسبتا کوچک است به این دلیل که در یک موقعیت مکانی مرکزی واقع شده است که شرایط را برای گسترش پارک با محدودیت مواجه کرده است. این پارک ۶ هکتاری بیش از ۳۰ جاذبه‌ی تفریحی دارد. از دیگر بخش‌های مورد توجه پارک می‌توان به محل برگزاری کنسرت اشاره کرد که تابستان‌ها میزبان رویدادهای فرهنگی و موسیقی متعدد است. این پارک در سال ۱۸۸۳ افتتاح شده و قدیمی‌ترین پارک موضوعی در سوئد است. در سال ۱۸۸۳ یک آلمانی به نام Jacob Schultheiss این منطقه را کرایه کرد و چرخ‌وفلک و وسایل تفریحی در آن گذاشت. بعدها نوادگان او این پارک را گسترش دادند و اداره کردند. قبل از اینکه این شهر بازی شروع به کار کند، گرونا لوند یک پارک کوچک بود. این پارک در محله‌ای قدیمی واقع شده و ساختمان‌های تاریخی زیادی اطراف آن قرار دارد.

گاردالند (Gardaland)، ایتالیا

گاردالند

گاردالند یک شهربازی است که در شمال شرقی ایتالیا واقع شده است. این مجموعه در ۱۹ جولای ۱۹۷۵ افتتاح شده است و سه قسمت اصلی دارد؛ گاردالند، زندگی دریایی گاردالند (Gardaland Hotel) و هتل گاردالند. این پارک در مجاورت دریاچه‌ی گاردا قرار دارد و مساحت کل این مجموعه به ۴۴۵ هزار مترمربع می‌رسد. سالانه ۳ میلیون نفر از این پارک بازدید می‌کنند.

مجله‌ی فوربس در میان ده شهربازی برتر دنیا، جایگاه پنجم را به گاردالند داده است.همچنین عنوان هشتمین شهربازی پربازدید اروپا در اختیار این پارک است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظر
  1. دانلود فیلم می گوید

    اقا لینک مطلبو من پیدا نکردم.میشه
    راهنماییم کنید؟

  2. گل تهران می گوید

    عاشق این وبسایت شدم من.عالی هستید شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.