رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

نقش مرکبات در کاهش خطر ابتلا به آلزایمر

تازه‌ترین تحقیقات پزشکان نشان می‌دهد که مصرف روزانه یک عدد میوه از خانواده مرکبات می‌تواند تاثیر به سزایی در کاهش خطر ابتلا به آلزایمر در افراد میانسال داشته باشد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، این بررسی که در مجله آکادمی نورولوژی امریکا منتشر شده نشان می‌دهد افرادی که از کیفیت پایین خواب و خواب آلودگی روزانه رنج می‌برند در مایع نخاعی آنان پروتئین آمیلوئید و تاو وجود دارد که باعث صدمه به مغز و ایجاد سطح بالایی از التهاب مغزی می شود و خطر ابتلا به دمانس مغزی را افزایش می‌دهد.

این تحقیق که در یک مطالعه طولانی میان ۱۳ هزار نفر از افراد با میانگین سنی ۶۳ سال انجام شده بیانگر نقش ژنتیک در ابتلا به آلزایمر نیز بوده به طوری که داشتن پدر و مادر مبتلا به دمانس، ریسک بیماری را در ابتلای فرزندان افزایش می‌دهد.

همچنین نتایج این مطالعات نشان می‌دهد مصرف منظم مرکبات، نقش موثری در کنترل پروتئین نخاعی و کاهش خطر ابتلا به آلزایمر دارد و تا بیش از ۲۳ درصد جلوی این بیماری را در افراد مستعد می‌گیرد.

از این رو پزشکان توصیه می‌کنند که افراد میانسال به صورت منظم مصرف روزانه مرکبات (پرتقال، نارنگی، گریپ فورت) را در سبد غذایی خود قرار دهند تا خطر ابتلا به آلزایمر در آنها کاهش یابد.

آلزایمر بیماری زوال عقل است که با افزایش سن بوجود می‌آید و هیچ گونه درمان قطعی در حال حاضر برای آن وجود ندارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.