دوربین کانن ۶D mark II؛ حرفه‌ای و ارزان +تصویر و مشخصات

شرکت کانن پس از گذشت ۵ سال مدل جدید دوربین ۶D یعنی ۶D mark II را در خانواده دوربین‌های DSLR به بازار عرضه کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از کلیک، شاید در سال ۲۰۱۲ که شرکت کانن دوربین ۶D را معرفی کرد، خیلی از عکاسانی که به دنبال یک دوربین حرفه‌ای ولی با قیمت ارزان بودند گزینه موردنظر خود را پیدا کردند. دوربینی با سنسور فول فریم و امکاناتی مانند wi-fi و آستانه نویز دهی بالا، اما همه این امکانات در یک بدنه کوچک خلاصه شده بود که شاید برای کسانی که ساعات زیادی را در طول روز با دوربین کار می‌کنند، خوشایند نباشد. کم بودن تعداد نقاط فوکوس ۶D هم یکی دیگر از نقاط ضعف این دوربین بود که پس از چند ماه استفاده می‌توانست باعث آزار عکاس شود، اما قیمت مناسب این دوربین باز هم عاملی بود تا به سادگی بتوان از این عیب‌ها چشم‌پوشی کرد و اقدام به خرید یک دوربین فول فریم ارزان‌قیمت کرد.

کمپانی کانن پس از گذشت ۵ سال مدل جدید دوربین ۶D یعنی ۶D mark II را معرفی کرد. این دوربین، برخلاف پیش‌بینی‌ها، آیینه داشت و باز هم در خانواده دوربین‌های DSLR  به بازار عرضه شد. مهم‌ترین و کاربردی‌ترین تغییر این دوربین را نسبت به مدل پیشین می‌توان در زیاد شدن تعداد نقاط فوکوس دانست و حداکثر حساسیت این دوربین نیز تا ۴۰۰۰۰ افزایش پیدا کرده تا بتوان این دوربین را از نظر بالا بودن آستانه نویز یکی از بهترین مدل‌های موجود در بازار دانست. با این دوربین می‌توان عکاسی در نور کم را بدون افت کیفیت تجربه کنیم. حسگر ۲۶٫۲ مگاپیکسل و پردازنده DIGIC۷ مهم‌ترین عامل قدرت این دوربین است. سرعت عکاسی پی‌درپی در این مدل بالا رفته و می‌تواند تا ۵ عکس را در یک ثانیه ثبت کند. این مورد یکی از نقاط ضعف مدل پیشین خانواده ۶D بود. صفحه‌نمایش لمسی چرخشی با رزولوشن بالا هم یک حسن دیگر این مدل است اما از طرفی انتظار می‌رفت تا قابلیت فیلم‌برداری ۴k را در این دوربین داشته باشیم که شرکت کانن تصمیم گرفت تا این قابلیت همچنان در انحصار مدل‌های گران‌تر بماند. از طرفی دیگر، توانایی فوکوس اتوماتیک حین فیلم‌برداری را می‌توان ویژگی‌ مهمی دانست که در کنار سنسور فول فریم، این مدل را به یک دوربین مطبوع برای تصویربرداران تبدیل می‌کند. این دوربین علاوه بر  wi-fi به سیستم nfc و بلوتوث هم مجهز است که شاید از نظر فنی کاربردی نباشد ولی بدون شک عاملی برای محبوب شدن این مدل در میان کاربران آماتور باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های این مدل مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است.

به‌طور کل می‌توان ۶D mark II را با توجه به محصولات موجود در بازار انتخاب مناسبی دانست. از نظر قیمت نیز این دوربین همواره از مدل قدیمی‌تر خانواده ۵D یعنی ۵D markIII نیز ارزان‌تر است و همچنان می‌توان از دوربین ۶D mark II به عنوان یک دوربین حرفه‌ای ارزان یاد کرد. بدون شک دوربین ۶D mark II برای کسانی که نمی‌خواهند هزینه‌ای نجومی‌ بابت یک دوربین حرفه‌ای پرداخت کنند، بهترین انتخاب از میان دوربین‌های موجود در بازار است. تنها نقطه‌ضعف این دوربین مانند مدل قبلی بدنه کوچک و ارگونومی ساخت پایین آن است. قیمت جهانی این دوربین هم‌اکنون ۲۰۰۰ دلار و نسبت به زمان معرفی آن کاهش داشته است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.