رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

شاسی بلند جدید لندویند X2 وارد بازار چین شد

 لندویند X2 ، یک شاسی بلند کوچک با ظاهری بین محصولات هیوندای و محصولات لندروور است که به تازگی وارد بازار چین شده و در این مطلب، آن را معرفی می‌کنیم.


به گزارش اینتیتر به نقل از گجت نیوز ، شاسی بلند جدید لندویند ایکس ۲ (Land Wind X2)، در حالت کلی خودروی بدی به نظر نمی‌رسد. عناصر براق در سپر و جلوپنجره، رینگ‌های کوچک اسپورت و ریل‌های سقف از جمله شاخصه‌های این خودرو هستند. X2 اولین محصول این خودروساز چینی است که در کلاس شاسی بلندهای کوچک عرضه می‌شود. کلاس خودروهای شاسی بلند کوچک در این سال‌ها از محبوبیت بسیار زیادی در بازار چین برخوردار شده و رشد فوق‌العاده سریعی را تجربه کرده است.

لندویند X2 دارای ابعادی معادل ۴٫۱۶ متر طول، ۱٫۸۱ متر عرض و ۱٫۶۷ متر ارتفاع بوده و فاصله بین دو محور آن نیز ۲٫۵۶ متر است. این شاسی بلند کوچک، خودروی گران‌قیمتی هم نیست و قیمت آن در بازار چین از ۶۳ هزار و ۸۰۰ یوآن آغاز می‌شود و بسته به تیپ و آپشن تا ۸۸ هزار و ۸۰۰ یوآن هم می‌رسد.


طراحی داخلی و داشبورد خودرو برای شرکتی چون لندویند بسیار خوب است و از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به غربیلک فرمان Dشکل، پنل‌های همرنگ بدنه، صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی و صندلی‌های اسپورت اشاره کرد. صفحه نمایش خودرو نیز از گرافیک بسیار خوبی برای این کلاس خودرویی برخوردار است. فضای صندلی‌های عقب، کاملا کافی و مناسب بوده و  سرنشینان مشکلی از این بابت نخواهند داشت. در بخش عقب خودرو هم چراغ‌های عقب دارای طراحی خوبی بوده و یک خروجی اگزوز نیز به صورت معقولی در زیر سپر جای گرفته است.

متاسفانه لندویند X2 از نظر پیشرانه، حرف زیادی برای گفتن ندارد. این خودرو از یک واحد ۱٫۶ لیتری با قدرت ۱۲۵ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر استفاده می‌کند. این میزان قدرت به وسیله گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. همچنین شرکت خودروسازی لندویند اعلام کرده که در آینده یک پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو نیز برای این خودروی شاسی بلند ارائه می‌شود اما هنوز زمان دقیق عرضه آن مشخص نشده است.

چند سال پیش نیز این شرکت خودروی شاسی بلند لندویند X7 را عرضه کرده بود که در طراحی آن، کپی برداری از خودروی معروف رنج روور ایووک، کاملا قابل مشاهده بود. این مساله، دردسرهایی را برای این شرکت چینی به وجود آورد و لندروور به صورت رسمی از شرکت لندویند شکایت کرد.

 

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.