رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

مروری کوتاه بر جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در هفته‌ای که گذشت

مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه هفته‌ای که گذشت در دو نوبت صبح و بعد از ظهر بررسی کلیات کابینه دوازدهم و برنامه‌های دولت را آغاز کرد و پس از آن جلسات مجلس با بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی تا ظهر روز پنجشنبه ادامه داشت.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، جلسه اول روز سه‌شنبه با دفاعیات حجت‌الاسلام و المسلمین  دکتر حسن روحانی؛ رئیس‌جمهور از وزیران پیشنهادی و اظهارات مخالفان و موافقان درباره کلیات برنامه‌های ارائه شده از سوی کابینه دوازدهم   آغاز شد و با سخنرانی اسحاق  جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور ادامه یافت و پس از آن نمایندگان مجلس وارد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی شدند.

اولین جلسه رای اعتماد به کابینه دوازدهم در حالی برگزار شد که برخی نمایندگان عدم معرفی وزیر پیشنهادی وزیر علوم را خلاف قانون می‌دانستند اما رئیس مجلس تاکید کرد که این موضوع ایراد قانونی ندارد. حاشیه‌های این جلسه را اینجا بخوانید.

بررسی صلاحیت سیدمحمد بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ،  محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات،  با اظهارات برخی از موافقان و مخالفان سیدمحمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات  به روز کاری مجلس در روز سه‌شنبه پایان داد.

در جلسه روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی نیز نمایندگان به ادامه بررسی صلاحیت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات و پس از آن  مسعود کرباسیان وزیر پیشنهادی اقتصاد، سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت، محمدجواد ظریف وزیر پیشنهادی امورخارجه، محمود حجتی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی و علی ربیعی وزیر پیشنهادی کار پرداختند که حاشیه‌های آن را هم می‌توانید، اینجا بخوانید.

پنجشنبه؛ سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در حالی آغاز شد که از همان ابتدا در حاشیه جلسه علنی جنب و جوش و گفت‌وگوهای نمایندگان عضو فراکسیون امید درباره پیگیری موضوع اعتصاب غذای مهدی کروبی به چشم می‌خورد و پنجمین جلسه مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم با ادامه رسیدگی به صلاحیت محمود حجتی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی آغاز شد.

بررسی صلاحیت سیدعلیرضا آوایی وزیر پیشنهادی دادگستری و امیر حاتمی وزیر پیشنهادی دفاع از دستور کارهای روز پنجشنبه مجلس شورای اسلامی در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم بود.

مجلس در ادامه جلسه علنی روز پنج‌شنبه، وارد بررسی صلاحیت عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی نیز شد ولی به دلیل به پایان رسیدن وقت جلسه بررسی صلاحیت آخوندی نیمه تمام ماند و ادامه رسیدگی به صبح روز شنبه موکول شد.

تا کنون صلاحیت ۱۰ وزیر پیشنهادی از ۱۷ وزیر پیشنهادی کابینه دوازدهم از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی شده است.

 

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.