رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

جزئیات تردد مشمولان غایب مقیم خارج از کشور اعلام شد

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: مشمولان خارج از کشور بیش از هشت سال غیبت، بدون عذر موجه تا پایان امسال اجازه تردد در کشور را دارند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، سرهنگ جعفرزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه مشمولان خارج از کشور بیش از هشت سال غیبت، بدون عذر موجه تا پایان امسال اجازه تردد در کشور را دارند افزود:کمتر از هشت سال غیبت خارج از کشور در صورت سکونت بیش از سه سال می‌توانند سالانه دو بار و حداکثر به مدت سه ماه تا سال ۱۴۰۰ در کشور تردد کنند.

سرهنگ جعفرنژاد گفت: دارندگان مدارک کارشناسی به بالا، متقاضی طرح سرباز معلمی که ۱ اسفند ۹۶ و یک فروردین ۹۷ تاریخ اعزامشان بوده، باید تا یک تیرماه درخواست خود را به نظام وظیفه بفرستند.

وی در خصوص استفاده از کسر خدمت ایثارگران در ماده ۴۵ قانون وظیفه خدمت عمومی افزود: این افراد باید بیش از ۳۰ ماه خدمت در مناطق جنگی داشته باشند ۶۰ ماه دو نفر و  ۹۰ ماه سه نفر است و  برای کمتر از ۳۰ ماه، فقط کسر خدمت تعلق می گیرد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه امروز بیشترین توجه سازمان وظیفه عمومی به مهارت آموزی سربازان است تصریح کرد: در طول یک سال گذشته بالای ۱۸ میلیون خدمت ارائه شده  و  در استان ما نیز  بالای ۷۰۰ هزار خدمات در معاونت وظیفه عمومی استان صورت گرفته است لذا قبل از اعزام اگر  دارای شغل باشند در حین خدمت آزمون گرفته و مدرک فنی و حرفه ای صادر شود.

وی گفت:بر اساس ماده  ۳۵ قانون نظام وظیفه عمومی در خصوص تحصیل در خارج از کشور دارای مدارک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی ممنوع است لذا باید حداقل دارای مدرک کارشناسی باشند که درخواست تمدید یا تعجیل از طریق دفاتر پلیس امکان پذیر است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی یادآور شد: دانش آموزان فقط تا سن ۲۰ سال تمام مجاز به تحصیل هستند، افراد با سن ۱۸ سال برای ادامه تحصیل حتما باید مدرک معافیت تحصیلی داشته باشند. 

سرهنگ جعفرنژاد افزود: متاهلین به ازای هر فرزند سه ماه کسر خدمت دارند که شرط برخورداری از این معافیت گذراندن دوره آموزشی است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.