محصولاتی که امسال باید منتظرشان باشیم

در ادامه فناوری ها و محصولاتی را که به احتمال زیاد در سال ۲۰۱۸ به منصه حضور می رسند معرفی می کنیم.

 واقعیت افزوده Magic Leap One

به گزارش اینتیتر به نقل از فناوران، چندی پیش شرکت مجیک لیپ بالاخره از طرح نهایی خود برای هدست واقعیت افزوده اش رونمایی کرد. این هدست که بیشتر شبیه یک عینک متعلق به دوران استیم پانک است قرار است تصاویری غیر واقعی در برابر چشم های شما پدید بیاورد.لایت ور (Lightwear) نام خود عینک است و علاوه بر آن یک کمربند که باتری ها در آن گنجانده شده و یک کنترلر هم دارد. این پروژه هیجان انگیز که سر و صدای بسیاری طی سال های گذشته به پا کرد، اگر به بدقولی توسعه دهندگانش دچار نشود، امسال عرAضه خواهد شد. 

 تلفن همراه Red Hydrogen

شرکت Red علاوه بر ساختن دوربین های با کیفیت برای فیلمسازان هالیوودی و هنرمندان در سراسر جهان، قصد دارد که اولین موبایل خود را هم به زودی عرضه کند، موبایلی که هیدروژن نام دارد.این تلفن همراه اندروییدی نمایشگری ۷/۵ اینچی مجهز به قابلیت هولوگرافی دارد و ماژولار هم هست. بهای ۱۶۰۰ دلاری مدل تیتانیومی این دستگاه که هنوز هیچ چیز از آن مشخص نیست، کمی بالا است اما شرکت رد اعلام کرده که نوآوری های نمایشگرش در نوع خود بسیار هیجان انگیز است.

 کنسول بازی  Ataribox

همه ما با کنسول های آتاری خاطره داریم و کودکی مان با این کنسول تعریف می شود. آتاری باکس حالا ریبوت کنسول آتاری ۲۶۰۰ به حساب می آید و از لینوکس بهره می برد. هم بازی های قدیمی و کلاسیک را اجرا می کند و هم بازی های جدید را و در دو مدل چوبی و شیشه مشکی و قرمز رنگ ارایه می شود.

 آیفون های نسل بعد

با ورود آیفون ایکس دیگر هیچ چشم اندازی از آیفون های نسل بعد نداریم و هنوز نمی دانیم پرچمدارهای بعدی اپل با چه جزییات و شمایلی قرار است وارد بازار شوند. اما احتمال می رود که مدل های جدید، آیفون ۸ اس و ۸ اس پلاس نام داشته باشند و از بدنه فلزی بهره ببرند. اما اینکه چه بر سر نسل بعدی آیفون ایکس خواهد آمد بسیار مبهم است. شایعات فعلی از عرضه آیفون های ۸ اس و ۸ اس پلاس در شهریور ماه و آیفون X نسل بعد در آبان ماه خبر می دهند ولی در هر حال باید منتظر ماند تا کمی به زمان موعود نزدیک تر شویم.

 کامپیوتر مک پروی اپل

آی مک پرو ویژه اپل ۲۷ اینچی است و پردازنده کلاس W زنون اینتل با ۱۸ هسته را در خود جای داده است. این مک بوک برای هر کسی ساخته نشد ه است، زیرا قیمتش از ۵ هزار دلار آغاز می شود و بر اساس کانفیگ هایی که دارد تا ۱۳ هزار و ۲۰۰ دلار ممکن است افزایش یابد.

 هدست واقعیت مجازی  Oculus Go 

آکیولس گو هدست واقعیت مجازی ای است که شکاف میان هدست های گران قیمت و ارزان قیمت و کم کیفیت را پر می کند و یک هدست حد وسط را در اختیار کاربران قرار می دهد. 

این هدست فقط ۲۰۰ دلار قیمتش است و نیازی به کامپیوتر شخصی و یا موبایل هم ندارد. یک نمایشگر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی درون آن گنجانده شده و با پردازنده اختصاصی، همه نیازهای شما را برآورده می کند.

 گلکسی S9 و S9 Plus و نوت ۹

گوشی های سری گلکسی محبوب ترین گوشی های اندرویدی و البته مهم ترین رقیب آیفون های اپل به شمار می روند. 

گلکسی اس ۹، اس ۹ پلاس و گلکسی نوت ۹ قرار است امسال بخش بزرگی از بازار را در اختیار داشته باشند و تا زمان معرفی دو عضو ابتدایی زمان زیادی هم باقی نمانده است. البته قرار است جای سنسور اثر انگشت تغییر کند و از دوربین فاصله بگیرد و حتی در گلکسی نوت ۹ ممکن است از سنسوری در زیر نمایشگر استفاده شود. 

 لپ تاپ های مجهز به پردازنده اسنپدراگون

مدتی است که کوالکام به بازار جدید لپ تاپ ها چشم دوخته و قصد گسترش فعالیت های خود را دارد. امسال این شرکت با کمک سازنده لپ تاپ های ویندوزی مثل لنوو، اچ پی و ایسوس قصد دارد لپ تاپ هایی درست کند که از پردازنده های مخصوص خود بهره می برند. Asus NovaGo و HP Envy x2 دو لپ تاپی هستند که تاکنون معرفی شده اند و داشتن یک پردازنده اسنپدراگون داخل آن ها می تواند لپ تاپ ها را به شکلی محسوس از لحاظ کارایی و ابعاد تغییر دهد.

 اسپیکر هوشمند هوم پاد اپل

چند روزی است که اسپیکرهای هوشمند اپل در سرتاسر دنیا فروش شان شروع شده و تا چند روز دیگر هم به دست مشتریانی که پیش خرید کرده اند می رسد. این اسپیکر خردادماه معرفی شده بود و قرار است رقیبی برای اکوی آمازون و هوم گوگل باشد. نرم افزار دستور صوتی سیری، شالوده این محصول به شمار می رود و به این معناست که شما می توانید  با اسپیکر هوشمند اپل، موسیقی گوش دهید، پیام ارسال کنید و بسیاری خدمات دیگر از سرویس های خود اپل دریافت کنید

 پنل های سولار سقفی تسلا

شرکت آمریکایی تسلا، در پاییز سال گذشته از پنل های خورشیدی خود با نام Solar Roof رونمایی کرد و امروز قیمت آنها مشخص شده و کاربران می توانند آنها را برای سقف خانه خود پیش خرید کنند. به گفته این کمپانی، یک مشتری معمولی در ایالات متحده، برای هر فوت مربع باید مبلغ ۲۱/۸۵ دلار بپردازد. با توجه به محاسبه گر موجود در وب سایت تسلا، یک خانه دو طبقه ۲۰۰۰ فوت مربعی در ایالت نیویورک، حدودا ۵۰ هزار دلار هزینه خواهد داشت و در طی ۳۰ سال آینده، ساکنین ساختمان مبلغ ۶۴ هزار دلار را از طریق کاهش مصرف انرژی ذخیره خواهند کرد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در حساب کاربری توییتر خود نوشت: سولار روف را می توان تقریبا برای هر کشوری سفارش داد. ارسال سفارش ها برای آمریکا امسال و برای کشورهای خارجی در سال آینده.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.