رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ورود دو سامانه بارشی به کشور طی امروز و فردا

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود دو سامانه بارشی طی امروز و فردا به کشور خبر داد که بخش‌های مختلف کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، احد وظیفه ، در مورد پیش‌بینی وضعیت هوای کشور در روزهای پیش رو اظهار کرد: تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی بیانگر استقرار سامانه بارشی فعالی در شرق دریای مدیترانه است که امواج آن طی سه روز آینده کشورمان را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

وی افزود: بر این اساس امروز در مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس، جنوب‌، بخش‌هایی از جنوب غرب، نواحی مرکزی، ‌شرق، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز ابرناکی، بارش پراکنده گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط جنوب غرب‌، جنوب و دامنه‌های زاگرس گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی همراه خواهد بود و در مناظق سردسیر شمال غرب و ارتفاعات زاگرس بارش به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: شدت بارش در بخش هایی از غرب و جنوب غرب کشور در استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان و شمال خوزستان خواهد بود.

وظیفه با اشاره به اینکه روز شنبه سامانه بارشی دیگری از نیمه غربی وارد کشور خواهد شد افزود: بارش در نیمه غربی و بخش‌هایی از جنوب کشور تشدید خواهد شد. طی این روز بارش در کرمانشاه، نیمه شمالی و شرق خوزستان، ‌کهگیلویه و بویراحمد، ‌نیمه غربی چهارمحال و بختیاری، ‌شمال بوشهر، نیمه غربی فارس، جنوب لرستان، جنوب کردستان، شمال استان مرکزی، قزوین، جنوب گیلان و شمال البرز و تهران شدت بیشتری خواهد داشت.

وی همچنین گفت: روز شنبه سواحل خوزستان،‌ بوشهر، چابهار به سبب وزش باد شدید مواج خواهد شد و در نیمه شرقی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود و برخی مناطق جنوب غرب و جنوب کشور رعد و برق خواهد داشت. بارش در ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس به صورت برف پیش بینی می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در مورد وضعیت هوا در روز یکشنبه نیز اظهار کرد: روز یکشنبه ‌بارش به نیمه شرقی کشور نیز کشیده خواهد شد و در اغلب مناطق کشور بارش خواهیم داشت. در این روز در نیمه جنوبی کشور بارش نسبت به سایر مناطق شدت بیشتری خواهد داشت.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.