تکلیف طرح ترافیک در سال ۹۷ مشخص شد

رییس شورای عالی ترافیک کشور گفت: باید منتظر مصوبه اصلاحی جدید شورای شهر تهران درباره طرح ترافیک باشیم تا بتوانیم در این زمینه اظهار نظر کنیم، اما طرح زوج و فرد ترافیک تهران مانند سال جاری بدون هیچ تغییری در سال آینده اجرا خواهد شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، سیدمحمدعلی افشانی روز شنبه در حاشیه آغاز طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر شهری کشور در جمع خبرنگاران درباره مصوبه جدید شورای شهرتهران طرح ترافیک و ایراداتی که فرمانداری تهران به آن وارد کرده است، تصریح کرد: هر مصوبه ای که شورای شهر داشته باشد، باید براساس قانون در فرمانداری ها تطبیق حقوقی داده شود و یا اگر نیاز به اصلاح داشته باشد، به شورای شهر برگردانده شود.

وی تصریح کرد: این طرح نیز با توجه به اینکه نیاز به اصلاح داشت، توسط فرمانداری به شورای شهر عودت داده شد و شورای شهر اصلاحات مورد نظر را انجام خواهد داد و دوباره به فرمانداری خواهد فرستاد.

معاون وزیر کشور درباره اینکه اگر تا پایان سال طرح ترافیک تهران مصوب نشود، آیا در سال آینده نیز همین روال سال جاری ادامه خواهد داشت یا خیر، تصریح کرد: باید منتظر ماند تا دوباره مصوبه اصلاحی شورای شهر تهران به فرمانداری ارسال شود تا بتوانیم دراین زمینه اظهار نظر کنیم.
وی گفت: اما طرح زوج و فرد مانند سال جاری بدون هیچ تغییری در سال آینده اجرا خواهد شد.

حدود ۱۹ هزار توبوس فرسوده درون شهری در کشور وجود دارد
افشانی همچنین درباره آغاز طرح نوسازی ناوگان حمل نقل عمومی بار و مسافر شهری کشور اظهار داشت: امروز (شنبه) ۱۴۰ دستگاه اتوبوس و ۶۸ دستگاه مینی بوس، همزمان تحویل متقاضیان می شود ولی تا پایان سال ۲۸۶ اتوبوس تحویل داده می شود.

وی درباره تامین منابع این خودروها تصریح کرد: ۴ درصد از نرخ بهره را به بانک ها پرداخت کرده اند و چون حساب سازمان شهرداری ها در پست بانک است، و از محل منابعی که دولت اختصاص داده، ۹ درصد نرخ بهره تسهیلات توسط سازمان شهرداری ها پرداخت شده است و ۹ درصد دیگر نیز از طرف سیستم بانکی تامین منابع شده که نوعی تخفیف داده شده است.
معاون وزیر کشور ادامه داد: علاوه بر آن از امروز تحویل ۲۱ هزار خودروی بار آغاز می شود و امیدوارم تا پایان سال ۹۷ این تعداد در کلان شهرها و شهرهای بزرگ تحویل داده شود.
وی گفت: بخشی از تسهیلات این ۲۱ هزار خودوری بار را دولت و بخشی را نیز سیستم بانکی و بخش دیگر توسط مشتریان تامین می شود.
افشانی با بیان اینکه حدود ۱۹ هزار اتوبوس فرسوده در کشور وجود دارد، افزود: یکی از مهمترین برنامه های رییس جمهوری، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است و امیدوارم در سال آینده قدم اساسی را برداریم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.