رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ورزش احتمال سرماخوردگی را کاهش می‌دهد ؟

مطالعاتی که اخیرا در مجله آمریکایی پزشکی منتشر شده نشان می‌دهد زنانی که در طول روز ۳۰ دقیقه پیاده‌روی می‌کنند کمتر از دیگران سرما می‌خورند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، بررسی‌های اخیر در آمریکا نشان داده است زنانی که به صورت مداوم پیاده‌روی می‌کنند نسبت به دیگران کمتر سرما می‌خورند.ورزش باعث افزایش سلامت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

به گزارش courier journal، پیش از این نیز مطالعات انجام شده نشان داده بود افراد بالای ۶۵ سال که به صورت مداوم ورزش می‌کنند سیستم ایمنی بدنشان به اندازه افرادی که نیمی از سن آن‌ها را دارد سالم است.

ورزش با شدت متوسط برای سیستم ایمنی بدن مفید است. در صورتی که ورزش شدید باشد ممکن است باعث از بین رفتن سلول‌های سیستم ایمنی شود یا در کارایی سیستم ایمنی اختلاف ایجاد کنند.

بنابراین ورزش شدید با وجود اینکه فواید زیادی دارد تا پایان ریکاوری سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند. بعد از ریکاوری کامل سیستم ایمنی به حالت عادی بازمی‌گردد.

در صورتی که حتی فرد احساس سرماخوردگی داشته باشد ورزش با شدت متوسط می‌تواند کمک کننده باشد. در صورتی که علائم سرماخوردگی بالای گردن باشد می‌توان ورزش کرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.