رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

آجیل گران می شود؟

احمدی رییس اتحادیه آجیل و خشکبار درباره افزایش قیمت احتمالی این محصولات به پول نیوز گفت: مانند ۸-۷ روز گذشته، افزایش قیمتی برای شب عید نخواهیم داشت و روال قیمت‌ها بر همین منوال باقی خواهد ماند.

به گزارش اینتیتر به نقل از پول نیوز، ماه اسفند، ماه خرید مایحتاج عید که می‌رسد، نگرانی‌های مردم برای افزایش قیمت‌ها آغاز می‌شود. خرید و پذیرایی با آجیل و خشکبار از مهم‌ترین رسومات ایرانی‌هاست. احمدی رییس اتحادیه آجیل و خشکبار درباره افزایش قیمت احتمالی این محصولات به پول نیوز گفت: مانند ۸-۷ روز گذشته، افزایش قیمتی برای شب عید نخواهیم داشت و روال قیمت‌ها بر همین منوال باقی خواهد ماند.

او در پاسخ به این سوال که قیمت مهم‌ترین و پرکاربردترین آجیل و خشکبار چقدر خواهد بود، افزود: در صنف ما نمی‌توان قیمت مشخصی برای هیچ قلم جنسی اعلام کرد. قیمت‌ها در این حوزه با توجه به عرضه و تقاضا و نوسانات دلار تعیین می‌شود.

احمدی تاکید کرد: برای عید هم آجیل و خشکبار به اندازه کافی وجود دارد و برنامه‌ای برای بالا بردن قیمت این محموله‌ها نداریم. رییس اتحادیه خشکبار و آجیل افزود: در صورتی که شهروندی قیمت غیر متعارفی دید حتما شماره و آدرس واحد متخلف را با اتحادیه از طریق شماره ۳۳۱۱۲۳۱۳ درمیان بگذارد.

گفتنی است؛ بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار پول نیوز، در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم پسته از ۳۵ هزار تومان شروع شده و تا مرز ۹۰ هزار تومان پیش می‌رود. همچنین هر کیلوگرم تخمه ژاپنی بین ۱۳ تا ۱۹ هزار تومان، بادام پوست کاغذی بین ۳۳ تا ۳۷ هزار تومان، مغز بادام بین ۴۰ هزار تا ۵۰ هزار تومان و مغز گردو بین ۳۶ هزار تا ۵۵ هزار تومان است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.