رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

کوئید جایگزین پراید می شود

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد: خودروی کوئید از محصولات گروه خودروسازی رنو فرانسه با قیمتی در محدوده ۳۰ میلیون تومان در آینده نزدیک جایگزین خودروی پراید در بازار خواهد شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، «محسن جهرودی» امروز (سه شنبه) در حاشیه مراسم تحویل ۲۰۰ دستگاه خودروی تجاری از سوی شرکت سایپا دیزل به مشتریان، افزود: با وجود تقاضای بالا برای خودروی پراید در سطح جامعه، در برنامه ها و استراتژی های کلان گروه سایپا، به دنبال جایگزین برای آن هستیم.
وی از انجام توافق هایی با گروه خودروسازی رنو برای تولید خودروی کوئید به عنوان جانشین پراید خبر داد و گفت: این خودرو در محدوده قیمتی ۳۰ میلیون تومان و حتی کمتر به مشتریان عرضه خواهد شد.

جهرودی یادآور شد: پراید خودرویی است که از عمر تولید آن سالهای زیادی گذشته و پیر شده، به طوری که در سال ۸۸ بیش از ۸۹ درصد تولیدات سایپا پراید بود که امروز به کمتر از ۲۵ درصد کاهش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به خودروی سی ۳ (c3) به عنوان نخستین خودروی کشور که قادر به پاس کردن استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی شده است، گفت: این خودرو که به صورت مشترک بین سایپا و گروه سیتروئن در سایت سایپا سیتروئن تولید می‌شود، تیرماه سال آتی وارد بازار خواهد شد.
جهرودی ادامه داد: پیش شرط این شرکت در هر مذاکره ای با رنو، مذاکره مستقیم برای پلت فرم کوئید خواهد بود.

مدیرعامل شرکت سایپا در ادامه درباره مگاپروژه نوسازی ناوگان حمل و نقل فرسوده سنگین کشور خاطر نشان کرد: در این پروژه قرار است بیش از ۲۰۲ هزار دستگاه خودروی سنگین تعویض شود که امروز ۲۰۰ دستگاه آن به صورت نمادین به رانندگان و متقاضیان واگذار شد و از فردا نیز واگذاری ها به صورت روزانه انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: در سال نخست پروژه قرار است ۱۲ هزار دستگاه خودروی سنگین توسط سایپا دیزل (هشت هزار دستگاه) و زامیاد (چهار هزار دستگاه) نوسازی شود.
جهرودی تصریح کرد: سهم سایپا در این مگاپروژه نوسازی ۵۲ هزار دستگاه خودروی سنگین است که حدود ۲۵ درصد از پروژه را شامل می شود.
وی در خصوص فاینانس و تامین مالی خارجی این پروژه، اظهار داشت: یک خط اعتباری برای سایپا دیزل ر اتحادیه اروپا باز شده که فاینانس این پروژه از طریق آن انجام خواهد شد.
پیش از ظهر امروز مگاپروژه نوسازی ناوگان فرسوده سنگین کشور، با حضور «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت و «نیره پیروزبخت» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در محل شرکت سایپادیزل با واگذاری ۲۰۰ دستگاه خودرو تجاری به متقاضیان کلید خورد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. س می گوید

    می شود جواب بدین که کوئید هنوز وارد دیوار شده یا نه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.