رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

پیشنهادهایی برای گالری‌گردی آخر هفته

نگارخانه‌ها، موزه‌ها و مراکز فرهنگی هنری در روزهای بهاری میزبان هنردوستان هستند.

به گزارش اینتیتر به نقل از  ایسنا، موزه هنرهای معاصر تهران با ادامه نمایش آثار علی‌اکبر صادقی میزبان علاقه‌مندان به هنر خواهد بود.

این نمایشگاه هفتاد سال فعالیت هنری صادقی را به عنوان نقاش، انیماتور، مجسمه‌ساز و شاعر به تماشا می‌گذارد که در آن بیش از ۲۰۰ اثر هنری و فیلم‌هایی از پویانمایی‌های او به نمایش درآمده است.

دوستداران هنر می‌توانند تا ۲۵ فروردین ماه برای بازدید از نمایشگاه «مروری بر آثار علی‌اکبر صادقی» به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی، بالاتر از بلوار کشاورز مراجعه کنند.

موزه ملی ایران

افرادی که این روزها برای بازدید از «لوور کوچک» به موزه ملی ایران می‌روند، می‌توانند تماشاگر  ۱۸ عکس عباس کیارستمی از فضاهای خلق شده و بازدیدکنندگان موزه لوور، باشند. این عکس‌ها از این کارگردان و عکاس فقید در کنار دیگر آثار این موزه مطرح جهانی روی دیوارهای موزه ملی به نمایش گذاشته شدند.

این مجموعه عکس، نماهایی هستند که کیارستمی در بازدیدهای متعددش از موزه لوور فرانسه در سال‌های ١٣٧۴ تا ١٣٩٠ ( ١٩٩۶ تا ٢٠١٢ میلادی) در تالارهای نقاشی و مجسمه‌های موزه لوورثبت کرده است.

همچنین یکی از آثار انتخاب شده از موزه‌ی لوور برای نمایش در موزه‌ی ملی ایران، نمایش یکی از آثار «رامبرانت»، نقاش مشهور هلندیِ از قرن هفدهم میلادی است که  به مدت چهار ماه در موزه‌ی ملی ایران به نمایش درآمده است.

نمایشگاه «لوور در تهران» منتخبی از آثار موجود در سالن‌های اصلی موزه لوور است که به دنبال تبادلات فرهنگی بین ایران و فرانسه و با حمایت مالی یک بانک خصوصی  تا  ١٨ خرداد ماه سال آینده در تهران و موزه ملی ایران در خیابان سی تیر برپاست.

گالری ایده

نمایشگاه آثار هنری با موضوع زلزله کرمانشاه که در زمستان سال گذشته از سوی مدرسه ایده فراخوان شد، روز جمعه ۱۷ فروردین‌ماه آثار منتخب را در فضای نمایشگاهی جدید گالری ایده به تماشا می‌گذارد.

این نمایشگاه روز جمعه ۱۷ فروردین ماه از ساعت ۱۷ افتتاح می‌شود و تا پایان فروردین ماه در کریم‌خان زند، خیابان سنایی، خیابان هجدهم، پلاک ٢۶ گالری ایده میزبان علاقمندان به هنر است.

گالری فردا

قرار است نمایشگاه نقاشی‌های «ننه مکرمه» و فرزندش، علی بلبلی روی دیوارهای گالری فردا برود در حالیکه طبق گفته بلبلی هیچ مشابهتی از نظر سبک و شیوه بین کار این مادر و فرزند وجود ندارد.

مکرمه قنبری (شناخته شده به نام ننه مکرمه)، متولد ۱۳۰۷ در دریکنده بابل، نقاش سبک پست مدرنیسم مازندرانی بود که به خاطر نقاشی‌هایش به شهرت جهانی رسید. نقاشی‌های او موجب شد تا به عنوان بانوی سال نقاش در سال ۲۰۰۱ توسط دوازدهمین کنفرانس ایران‌شناسی در دانشگاه دولتی سوئد، معرفی شود.

علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از ۱۷ تا ۳۰ فروردین ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، پلاک ۲ واحد ۲ مراجعه کنند و یا  برای کسب اطلاعات بیشتر  با تلفن ۸۶۰۷۲۶۰۲ تماس بگیرند. گالری روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان است.

خانه هنرمندان ایران

۱۵ عکس آلدو سلوچی – عکاس ایتالیایی- که گزیده‌ای از چهار مجموعه اوست با نام «جهان غوطه‌ور» با همکاری خانه هنرمندان ایران و سفارت ایتالیا در ایران ۱۷ تا ۲۷ فروردین در گالری ممیز خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود.

سلوچی طراحی و نقاشی را از کودکی آغاز کرد و در کنار هنر به ورزش‌های دریایی و غواصی علاقه دارد. آب همواره جذابیت خاصی برای او داشته است و از این عنصر در آثارش به شکلی بدیع و شاعرانه استفاده می‌کند.

گالری ثالث

۱۵ اثر نقاشی محجوب ظهوریان که حاصل کار دو سال اخیر اوست از جمعه ۱۷ فروردین ماه در نگارخانه ثالث روی دیوار می‌رود.

نمایشگاه «انسان بیگانه از طبیعت» با رویکردی انتقادی به بررسی رابطه میان انسان و حیوانات در جزء و طبیعت در کل پرداخته است که با ابعادی بزرگ و تکنیک آکریلیک روی بوم کار شده و نگاهی مستقیم، بی‌پرده و اندکی تلخ به این رابطه از دست رفته دارد.

علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه «انسان بیگانه از طبیعت» می‌توانند تا ۲۲ فروردین ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ به نگارخانه ثالث واقع در خیابان کریمخان بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ مراجعه کنند.

گالری نگاه

ایده و روایت‌های شخصی گروهی از عکاسان با محوریت انسان معاصر روی دیوار می‌رود.

این نمایشگاه  روز جمعه ۱۷ فروردین ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ افتتاح می‌شود و تا روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه برپاست.

علاقه مندان می‌توانند برای بازدید از این آثار هر روز به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ به گالری نگاه واقع در خیابان مطهری، خیابان جم(فجر)، خیابان غفاری، پلاک ۶۴ مراجعه کنند.

گالری فرهنگسرای گلستان

نمایشگاه نقاشی «زن، گندم، تمدن» آثار لیلا بخشایش شنبه ۱۸فروردین ماه در فرهنگسرای گلستان افتتاح می شود.

این نمایشگاه نقاشی شامل ۲۰ اثر از لیلا بخشایش با سبک‌های سورئال، آبستره، تکنیک رنگ روغن، اکرلیک و رنگ اتومبیل، درابعاد مختلف است که شنبه ۱۸ فروردین ساعت ۱۶ افتتاح  می‌شود.

لیلا بخشایش فارغ التحصیل رشته پرستاری است و نقاشی را نزد آزاده ساسانیان و بهرنگ شجاعی آموخته و تا کنون نمایشگاه های متعددی به صورت انفرادی و گروهی برگزار کرده است.

علاقمندان برای بازدید از این آثار می توانند از ۱۸تا ۲۳ فروردین ۹۷ ساعت ۹ تا ۱۸ به نگارخانه فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، فرهنگسرای گلستان مراجعه  کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.