رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تولید موتور برقی شناورهای تفریحی سازگار با محیط زیست آغاز شد

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تولید موتور برقی شناورهای تفریحی به منظور حفاظت از تالاب های باارزش و زیستگاه های آبی و دریایی حساس کلید خورد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا پروین فرشچی در اولین همایش و نمایشگاه ملی سامانه‌های شبیه سازها که به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد و از سوی سازمان صنایع دریایی کشور برگزار شد، اظهارکرد: طی نشستی در حاشیه این همایش با معاونان سازمان توسعه صنایع دریایی کشور برگزار شد آغاز تولید موتور برقی شناورهای تفریحی به منظور حفاظت از تالاب‌های با ارزش و زیستگاه‌های آبی و دریایی حساس کلید خورد.

وی افزود: در ادامه تبدیل موتورهای دو زمانه شناورهای صیادی و تفریحی که آلایندگی زیست محیطی بالایی دارد به موتورهای چهار زمانه مورد بررسی و در دستور کار ملی جهت تولید داخلی این محصول قرار گرفت.

شناورهای تفریحی سازگار با محیط زیست از اولویت‌های ارگان‌های دریایی

فرشچی با اشاره به تدوین سند گردشگری دریایی و افزایش توسعه این صنعت طی سال‌های آتی تاکید کرد: وجود شناورهای تفریحی سازگار با محیط زیست از اولویت‌های ارگان‌های دریایی به‌ویژه سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی در خصوص محاسن حضور سازمان صنایع دریایی در حوزه ساخت موتورهای ملی برقی و چهار زمانه با سوخت بنزین گفت: ملی بودن، در دسترس بودن قطعات یدکی و مقابله با تحریم‌های خارجی از جمله ویژگی‌های مثبت این موتورهای ملی برقی است.

فناوری های نوین دریایی منجر به افزایش پایش های زیست محیطی می شود

داوود میرشکار – مدیرکل زیست بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست – در حاشیه برگزاری اولین همایش و نمایشگاه ملی سامانه‌های شبیه سازها اظهارکرد: فناوری‌های نوین دریایی می‌تواند بر کاهش آلودگی‌های محیط زیست دریایی و پایش‌های زیست محیطی دریایی موثر باشد.

وی افزود: سامانه‌های شبیه سازها منجر به کاهش آزمایشات موشکی، ترددهای غیر ضروری و استفاده از انرژی  و سوخت می‌شود و این امر بر کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی موثر است. تجربه‌های موفق نظامی و دفاعی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و منجر به افزایش پایش‌های دریایی می‌شود.

میرشکار در ادامه گفت: همایش ملی سامانه‌های شبیه‌ساز با همکاری سازمان صنایع دریایی و با هدف رسیدن به خودکفایی در بخش شبیه‌سازهای ریلی، هوایی، دریایی، تفریحی و آموزشی برپا شده است. تبادل نظر بین متخصصان دانشگاهی و فعالان صنعت در حوزه سامانه‌های شبیه‌ساز از دیگر اهداف این همایش است و کارگاه‌های آموزشی و کاربردی و نمایشگاه‌های تخصصی هم در حاشیه این همایش برگزار می شود.

وی مدل‌سازی و مبانی نظری شبیه‌سازی، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و آمیخته، فناوری‌های نوین شبیه‌سازی، هوش مصنوعی، مدل‌سازی و شبیه‌سازی سامانه‌های پیچیده، ردیاب و موقعیت‌یاب از جمله محورهای این همایش است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.