رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

اختراعات ایرانی بین‌المللی می‌شود

کارگروه ثبت اختراع صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران ۹ اختراع از پژوهشگران ایرانی در حوزه‌های مخابرات، داروسازی، علوم زیستی، تجهیزات پزشکی، مکانیک، مهندسی سازه و مهندسی خاک را برای ثبت بین‌المللی حمایت می‌کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از فارس، کارگروه ثبت اختراع صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران ۹ اختراع از پژوهشگران ایرانی در حوزه‌های مخابرات، داروسازی، علوم زیستی، تجهیزات پزشکی، مکانیک، مهندسی سازه و مهندسی خاک را برای ثبت بین‌المللی حمایت می‌کند.

براساس این گزارش، کمک به تامین هزینه‌های ثبت بین‌المللی اختراعات، ترویج و ارتقای فرهنگ ثبت دستاوردهای تحقیقات و پژوهش‌های استادان، دانشجویان و پژوهشگران ایرانی داخل و خارج، کمک به اجرایی‌شدن سیاست تبدیل دانش به ثروت و تجاری‌سازی اختراع‌ها، کمک به ارتقای جایگاه ایران در بین کشورهای دارای ثبت اختراع‌ها و توسعه فعالیت‌های حمایتی صندوق در راستای اهداف و اولویت‌های نقشه جامع علمی کشور از جمله اهدافی است که این کارگروه دنبال می‌کند.

شخصی که برای نخستین بار محصولی یا فرآیندی را اختراع می‌کند، با داشتن شرایطی می‌تواند از حمایت این صندوق بهره‌مند شود. ایجاد اختراع باید برای نخستین بار در جهان ارایه شده باشد و دارای ابتکار و کاربرد صنعتی باشد.

ثبت بین‌المللی اختراع اهمیت بسیاری دارد؛ یکی از مهم‌ترین الزامات و پیش‌نیازهای ورود محصولات دانش‌بنیان به بازارهای بین‌المللی اطمینان از حفاظت از حقوق مالکیت فکری و اثبات حق مالکیت فناوران و شرکت‌ها بر آنها است. از این رو نظام‌‏های مالکیت فکری و به‌ویژه نظام ثبت اختراع (پتنت) برای ثبت رسمی این دستاوردها و احراز مالکیت افراد بر نوآوری‏‌ها و ابتکاراتشان در کشورهای مختلف ایجاد شده است. بی‌توجهی نسبت به  قوانین مالکیت فکری در بازار بین‌الملل می‌تواند خسارات زیادی را از جمله افشا شدن فناوری در بازار هدف یا مورد پیگرد قرار گرفتن از طرف رقبا و سازندگان محصولات مشابه شود.براساس این گزارش، تا کنون ۳۷۱ اختراع از پژوهشگران ایرانی برای ثبت بین‌المللی حمایت شده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.