رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

هور العظیم همچنان می سوزد

برخی کارشناسان می‌گویند: آزاد کردن آب پشت سد کرخه و لایروبی انشعاب‌های رودخانه کرخه در ورود آب به این تالاب در مهار آتش سوزی تاثیرگذارتر از آب پاشی است. برخلاف وعده مهار دو روزه آتش سوزی تالاب هورالعظیم، مدیرکل محیط زیست این استان گفت: این آتش سوزی به این زودی ها مهار نمی شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از فارس، هر چند مدیرکل سازمان مدیریت بحران استان خوزستان سه روز پیش از آغاز عملیات اطفاء حریق تالاب هورالعظیم از طریق ۲ فروند بالگرد آب‌پاشی خبرداده و وعده داده بود تا روز یکشنبه این آتش اطفا و لکه‌گیری به اتمام می‌رسد، اما این آتش نه تنها مهار نشده که با شدت یافتن شعله‌های آتش چند شهرستان خوزستان را به تعطیلی کشاند.

مسئولان شهرستان‌های حمیدیه، هویزه و دشت آزادگان با صدور اطلاعیه‌ای کلیه بانک‌ها و اداراتشان را به دلیل افزایش غلظت دود حاصل از آتش سوزی در هورالعظیم تعطیل کردند.

مردم محلی می‌گویند شدت غلظت دود آتش هورالعظیم به قدری بالا بوده است که بسیاری از مردم به حالت خفگی به بیمارستان‌های این شهر مراجعه کرده‌اند و به دلیل کمبود جا برای پذیرش، بیماران به شهرهای دیگر اعزام شده‌اند.

دمای بالا و خشک شدن نیزارهای تالاب عامل اصلی خودسوزی هورالعظیم است و نبود آب در هورالعظیم آتش را شعله‌ورتر می کند.

احمد لاهیجانزاده مدیرکل محیط زیست استان خوزستان در اینباره به خبرنگار فارس گفت: آتش هورالعظیم به این زودی‌ها اطفا نخواهد شد و شاید چند هفته مهار آن زمان ببرد.

وی اعلام کرد: ۱۸ هزار هکتار از سطح تالاب هورالعظیم سوخته است.

برخی کارشناسان می‌گویند: آزاد کردن آب پشت سد کرخه و لایروبی انشعاب‌های رودخانه کرخه در ورود آب به این تالاب در مهار آتش سوزی تاثیرگذارتر از آب پاشی است.

مسعود باقرزاده کریمی معاون دفتر زیستگاه و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست دراینباره به خبرنگار فارس گفت: مهار آتش سوزی هورالعظیم در شرایط حاضر تنها از طریق آب پاشی ممکن است چون عمده آتش در بخش عراقی است که با بی توجهی عراقی ها مهار نشده است.

وی خاطرنشان کرد: با رهاسازی آب به درون تالاب ۱۵ تا ۲۰ روز زمان لازم است که این آب به بخش عراقی برسد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.