رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

آخرین خبرها از شرایط جوی کشور

در سه روز آینده تداوم باد و گردوخاک را در شرق کشور خواهیم داشت که در زابل با طوفان گردوخاک همراه است و در همین مدت در جنوب استان‌های سمنان و تهران و برخی نقاط استان‌ها مرکزی و قم، در برخی ساعات وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از فارس، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها در سه روز آینده در استان‌های ساحلی خزر بارش باران، گاهی وزش باد و در ساعات بعدازظهر در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، البرز مرکزی رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

شدت بارش روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در استان گیلان خواهد بود همچنین دریای خزر به ویژه غرب آن روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مواج است.

در سه روز آینده تداوم باد و گردوخاک در شرق کشور خواهیم داشت که در زابل با طوفان گردوخاک همراه است و در همین مدت در جنوب استان‌های سمنان و تهران و شمال اصفهان و برخی نقاط استان مرکزی و قم وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود.

روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه نواحی مرکزی خلیج فارس مواج است.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۶) تا روز ۱۲ مرداد امسال ۱۶۵ میلی متر ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی ۲۱۰.۹ میلی متر بود، بنابراین تا تاریخ مذکور بارش سال جاری ۲۱.۷ درصد کمتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۲۶.۳ میلی متر بود که بارش سال جاری ۲۷.۱ درصد کمتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته چهل و پنجم سال زراعی متعلق به منطقه بلده در استان مازندران به میزان ۶.۲ میلی مترو همچنین منطقه فیروزکوه در استان تهران به همین میزان بوده است.

همچنین میانگین گرمترین منطقه در تاریخ مذکور مربوط به منطقه دژگاه دهرم در استان فارس به میزان ۵۱ درجه سلسیوس و خنک‌ترین منطقه فیروزکوه در استان تهران به میزان صفر درجه سلسیوس بوده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.