رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تحریم‌ های ایران گریبان گیر آلمان

به نوشته رسانه‌های آلمان تحریم‌های آمریکا علیه ایران و کاهش تولیدات نفتی ونزوئلا باعث کاهش عرضه نفت در سراسر جهان شده و در افزایش بهای بنزین تاثیر گذشته است.

به گزارش اینتیتر به نقل از تسنیم، بنزین در سه سال گذشته در آلمان به بالاترین سطح خود رسیده است. رسانه‌های آلمان نوشتند که تحریم‌های آمریکا علیه ایران و کاهش تولیدات نفتی ونزوئلا باعث کاهش عرضه نفت در سراسر جهان شده و در افزایش بهای بنزین تاثیر گذشته است.

“کلوب رانندگان خودروی آلمان” ADAC در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرده است که نرخ بنزین و گازوئیل نسبت به ماه‌ها و سال‌های پیش در آلمان افزایش پیدا کرده است. میانگین قیمت یک لیتر گازوئیل در هفته گذشته به یک یورو و ۲۹ سنت رسید. طبق این آمار رانندگان آلمانی به طور متوسط ​ دو سنت بیشتر از ماه پیش بابت بنزین پرداخت کرده‌اند و قیمت بنزین بعد از سال ۲۰۱۵ به بالاترین نرخ رسیده است.

عدم اطمینان به بازار نفت خام هم بر روند افزایش قیمت بنزین در آلمان تأثیر گذاشته است. اشپیگل آنلاین با اشاره به وضعیت سیاسی آشفته ونزوئلا تاکید می‌کند که قیمت یک بشکه نفت خام برنت طی ۱۲ ماه گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است.

ADAC یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت بنزین در آلمان را کاهش ارزش یورو در برابر دلار دانسته است. یورو ظرف هفته گذشته تقریبا دو درصد از ارزش خود را در مقابل دلار از دست داد. داد و ستد نفت خام با دلار انجام می‌شود و در نتیجه واردات نفتی برای آلمان گران‌تر شده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.