رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

رشد چشمگیر واردات نفت هند از ایران

آمارها نشان می‌دهد واردات نفت هند از ایران، در اوت ۵۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش اینتیتر به نقل از مهر، آمار رهگیری نفتکش‌ها نشان داد، هند در ماه اوت حدود ۵۲۳ هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرده است که ۵۶ درصد نسبت به اوت سال ۲۰۱۷ رشد داشت، اما ۳۲ درصد نسبت به ژوییه کاهش نشان داد.

به گزارش رویترز، آمار به دست آمده از منابع بازرگانی نشان داد بخشی از این محموله‌ها در ژوییه بارگیری شده بودند و در اوت به مقصد رسیدند.

برنامه واردات سالانه پالایشگاه‌های دولتی هند برای سال مالی ۲۰۱۹-۲۰۱۸ پیش از تصمیم ماه مه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای خروج از برجام و وضع مجدد تحریم‌ها علیه ایران نهایی شده بود.

یک مقام دولتی هندی گفت: هند که بزرگترین مشتری نفت ایران پس از چین است، واردات نفت ایران را متوقف نخواهد کرد و استراتژی خود در زمینه خرید نفت ایران را پس از دیدار روز پنجشنبه با مقامات آمریکایی نهایی خواهد کرد.

در فاصله آوریل تا اوت که پنج ماه نخست سال مالی ۲۰۱۹-۲۰۱۸ هند است، واردات نفت این کشور از ایران ۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرد و به ۶۴۶ هزار و ۲۰۰ بشکه در روز رسید.

شرکت «ایندین اویل» که بزرگترین پالایشگاه هند است، حدود ۴ میلیون بشکه نفت ایران را در اوت وارد کرد که معادل حدود ۱۳۴ هزار بشکه در روز بود. شرکت «بهارات پترولیوم» حدود ۱۳۱ هزار بشکه در روز نفت ایران را در اوت دریافت کرد.

شرکتهای «ریلاینس اینداستریز» و «هندوستان پترولیوم» در اوت نفت ایران را خریداری نکردند در حالی که آمار ماهانه شرکت پالایشگاه و پتروشیمی مانگالور و«نایارا انرژی» تغییر چندانی نداشت و به ترتیب حدود ۱۲۰ هزار و ۱۳۸ هزار بشکه در روز بود.

بر پایه آمار، واردات نفت هند از ایران در فاصله ژانویه تا اوت سال ۲۰۱۸ به میزان ۲۱ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۷ رشد داشت و به ۶۰۰ هزار و ۴۰۰ بشکه در روز رسید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.