رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

وقتی آمریکا ناکام می ماند

آمریکا از کشورهایی مانند عربستان و روسیه خواسته که با تولید نفت خود را افزایش دهند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، «حسین کاظم پور اردبیلی» نماینده جمهوری اسلامی ایران در هیات عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، گفت که آمریکا نمی تواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند.

به گزارش رویترز، وی اعلام کرد که «کمبود عرضه» نفت به معنای آن است آمریکا قادر نخواهد بود به اهداف خود برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران دست پیدا کند. کاظم پور اردبیلی همچنین نسبت به توان سایر تولیدکنندگان برای افزایش تولید نفت ابراز تردید کرد. وی افزود: هیچ ظرفیت مازادی در هیچ کشوری وجود ندارد. کاهش احتمالی نفت ایران در بازار، کاهش عرضه نفت ونزوئلا و موارد مشابه دیگر باعث افزایش بهای نفت شده است؛ به طوری هفته جاری قیمت آن به ۸۰ دلار در بشکه رسید.

آمریکا از کشورهایی مانند عربستان و روسیه خواسته که با تولید نفت خود را افزایش دهند. نماینده جمهوری اسلامی ایران در هیات عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اول شهریور ماه جاری در گفت وگو با شبکه خبری بلومبرگ گفته بود: روسیه و عربستان فقط با استفاده از ذخیره های خود به رقم تولید خود افزوده اند. آنها با عرضه کم و دیرهنگام از قیمت های بالاتر استفاده می کنند. حسین کاظم پور اردبیلی همچنین گفت: فروش نفت خام از ذخیره های آمریکا نشان می دهد تولیدکنندگان توان افزایش تولید ندارند. بیست و نهم مردادماه دولت آمریکا اعلام کرد قصد دارد ۱۱ میلیون بشکه از ذخایر اضطراری نفت خام خود را به فروش برساند؛ اقدامی که کارشناسان آن را تلاشی برای جلوگیری از افزایش قیمت ها در واکنش به سیاست های تحریمی این کشور می دانند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.