رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

آیینه عبرت برای دارندگان دلار

یک کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اثرگذاری مسائل سیاسی بر مسائل اقتصادی به کاهش قیمت دلار بعد از تصویب قطعنامه ۵۹۸ پرداخت.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، مهدی پازوکی، با اشاره به اثر مسائل سیاسی و شاخص‌های اقتصادی اظهار کرد: زمانی که قطعنامه ۵۹۸ تصویب شد، نرخ دلار به صورت ناگهانی از ۱۴۸ تومان به زیر ۵۰ تومان رسید و حتی باعث شد عده‌ای در آن دوره سکته کنند.

وی با اشاره به حواشی تصویب FATF در مجلس شورای اسلامی، گفت: ما باید با اتحادیه اروپا و مخصوصا کشورهای آلمان و فرانسه ارتباط ایجاد کنیم و بتوانیم از طریق یک حساب مشترک و با یورو با آنها مبادله کنیم.

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان این‌که ما در ایجاد لابی با کشورهای دیگر ضعیف عمل کرده‌ایم، ادامه داد: ما می‌توانیم علاوه بر اتحادیه اروپا حتی در خود آمریکا هم لابی‌های سیاسی‌مان را فعال کنیم و در آن کشورها هم اثرگذار باشیم، اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، توجه به منافع ملی و در اولویت قرار دادن آن است.

وی با اشاره به فراگیری FATF در سطح دنیا اظهار کرد: ۱۹۴ کشور دنیا عضو FATF هستند و سیاست‌گذاری آنها را قبول کرده‌اند. اگر ما نتوانیم آن را بپذیریم نمی‌توانیم با فساد مبارزه کنیم. کشورهای تندرو در منطقه و دنیا بدشان نمی‌آید که ایران در جامعه جهانی منزوی باشد.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه با ۱۴۳ رای موافق ۱۲۰ رای مخالف و پنج رای ممتنع از مجموع ۲۷۰ نماینده باتصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم موافقت کردند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.