رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

نظارت‌ها همچنان ادامه دارد

یک مقام مسئول در سازمان حمایت از انجام ۵۰۰ هزار بازرسی از بازار کالاهای اساسی پرمصرف خبر داد و گفت: نظارت بر بازار کالاهای اساسی ادامه دارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از مهر، محدحسین موحدنژاد، مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به عملکرد سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور در خصوص بازرسی و نظارت از بازار اقلام اساسی طی شش ماهه نخست سال جاری، گفت: هیچ مشکلی برای تامین کالاهای اساسی و ضروری در کشور وجود ندارد.

وی افزود: در راستای اقدامات حمایتی و نظارتی به منظور کنترل دقیق‌تر قیمت بازار کالا و خدمات، طی شش ماهه اول سال جاری جمعا تعداد ۵۲۱۱۰۹ مورد بازرسی توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در بخش کالاهای اساسی از جمله لبنیات، برنج و روغن نباتی صورت گرفته که از تعداد کل این بازرسی‌ها، برای ۱۷۵۸ واحد تولیدی و توزیعی لبنی متخلف پرونده تشکیل و برای صدور رأی به ادارات کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

موحدنژاد، ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده برای متخلفان در این بخش را بیش از ۷ هزار و ۱۲۲ میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: در پی افزایش قیمت انواع روغن نباتی و به دنبال آن افزایش کاذب تقاضا به دلیل جو روانی، بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها به منظور جلوگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب، با تشدید نظارت بر واحدهای عمده، خرده و انبارهای نگهداری کالا، تعداد ۱۱۷۲ واحد متخلف را به اتهام گرانفروشی و عدم عرضه، شناسایی و پس از انجام تحقیقات تکمیلی با پرونده های تخلف جداگانه جمعاً به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال به هیئت های رسیدگی به تخلفات صنفی معرفی کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: در خصوص نظارت بر میوه و تره بار، در همین مدت مجموعا ۱۳۳ هزار و ۶۳۱ مورد بازرسی از سطح انبارها، سردخانه های محل نگهداری میوه، میادین اصلی و بازارهای میوه و تره بار شهرداری و واحدهای صنفی مرتبط صورت گرفته است.

موحدنژاد، همچنین به اقدامات تعزیری در این خصوص و تشکیل ۹ هزار و۲۳۵ مورد پرونده تخلفاتی به ارزش بیش از ۱۹ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: تشکیل تعداد ۲هزار و ۴۷۱ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۶۸۴ میلیارد ریال در بخش عاملان صنفی عمده فروش و خرده‌فروش برنج از دیگر اقدامات سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور طی این مدت است که این پرونده ها برای صدور رأی به ادارات کل تعزیرات حکومتی استان ها ارسال شدند.

مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان درباره‌ آخرین بازرسی‌های انجام شده از بازار قند، شکر با بیان این‌که از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۴ هزار مورد بازرسی انجام شده است، بیان کرد: در این بازرسی‌ها ۱۸۸۹ پرونده‌ تخلف با ارزش ۲۶میلیارد ریال تشکیل شده است.

وی درباره‌ بازرسی‌های انجام شده در مورد کالاهای پروتئینی از ابتدای سال جاری تاکنون نیز خاطرنشان کرد: مجموع بازرسی‌های انجام شده در این خصوص ۱۵۷ هزار و ۵۰۵ مورد در ۳۱ استان کشور بوده که از این میان۶۳ هزار و ۷۳ پرونده تخلف به ارزش کل۲۷ میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی برای صدور رأی ارسال شده.

این مسئول اعلام کرد: نظارت ویژه بر تأمین، توزیع و قیمت کالاهای اساسی از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ، برنج، روغن نباتی، لبنیات و سایر اقلام پرمصرف ، از جمله فعالیت هایی خواهد بود که از این پس بصورت مستمر و در قالب گشت های مشترک انجام خواهد گرفت.

موحد نژاد ضمن اظهار اطمینان از وضعیت کالاهای اساسی و ضروری از جمله برنج، گوشت قرمز و مرغ، روغن و… در انبارهای مورد تائید که برخی از آنها مورد بازدید قرار گرفتند، خاطر نشان کرد: هیچ گونه مشکلی برای تامین و توزیع کالاهای اساسی در سطح کشور وجود ندارد و بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور با همه توان برای کنترل بازار و جلوگیری از سوءاستفاده متخلفان و سود جویان فعالیت می‌کنند.

او گفت: از هموطنان تقاضا می‌شود همچون گذشته در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه گرانفروشی، احتکار و اختفاء ، عدم اعلام موجودی، عرضه خارج از شبکه و عدم صدور فاکتور مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان در سراسر کشور منعکس نمایند تا در اسرع وقت اقدام قانونی متناسب معمول شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.