رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بهترین پارک‌های ملی آمریکا

اگر در فصل پاییز به آمریکا سفر کرده باشید، می دانید که بهترین پارک های ملی آمریکا در این فصل، در بالاترین حد زیبایی خود قرار دارند.

به گزارش اینتیتر به نقل از همگردی، تنها برگ ریزان پاییزی نیست که زیبایی این پارک ها را دوچندان می کند بلکه کاهش نوری که روی مناظر طبیعی این مناطق می افتد و یک رنگین کمان جادویی ایجاد می کند در این زیبایی تکان دهنده موثر است و البته بعد از گرمای تابستان هوای خنک پاییزی، مانند یک خوشامد گویی شیرین از بازدیدکنندگان استقبال می کند.

چه در میان این پارک ها رانندگی کنید و چه ترجیح دهید به جنگل نوردی و کوهنوردی مشغول شوید، این پارک ها نقاطی فراموش نشدنی هستند و اوقاتی به یاد ماندنی برایتان می سازند. در این مطلب به معرفی ده تا از برترین پارک های ملی آمریکا با زیباترین مناظر پاییزی می پردازیم و توضیح می دهیم چه چیزی این نقاط را به مکان هایی خاص و ویژه در این زیباترین فصل سال تبدیل می کنند. اگر به طبیعت علاقمند هستید و در برنامه ریزی برای سفرهای آینده تان پارک های ملی آمریکا را در نظر دارید، بهتر است ابتدا این مطلب را بخوانید.

پارک ملی آکادیا Acadia National Park
جاده های تاریخی و آسفالت نشده پارک ملی آکادیا Acadia National Park که مخصوص عبور درشکه هستند به روی خودروهای موتوردار بسته شده اند و همین موضوع این جاده ها را به یک مکان ایده آل و بسیار خوشایند برای جنگل نوردی، کوهنوردی یا دوچرخه سواری در میان رنگ های سرخ، نارنجی و زرد برگ های درختان افرا، غان و سپیدار تبدیل کرده است. البته می توانید در جاده حلقه ای شکل دور پارک که در امتداد خطوط ساحلی پر صخره این منطقه قرار گرفته و پر از مناظر زیبای پاییزی است رانندگی کنید. ما توصیه می کنیم هر دو این کارها را انجام دهید و یک تجربه خاطره انگیز و استثنایی برای خود رقم بزنید.

حدود شش کیلومتر به سمت قله کوه کادیلاک Cadillac Mountain که ۴۶۶ متر ارتفاع دارد و بالاترین نقطه در نواحی شمالی اطلس می باشد، رانندگی کنید. در ضمن این قله در بازه زمانی هفتم اکتبر تا ششم مارس، اولین نقطه کشور آمریکاست که طلوع خورشید در آن دیده می شود. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که جاده این کوه از ماه دسامبر تا اواسط ماه می بسته می شود.

پارک ملی کریتر لیک Crater Lake National Park
دریاچه آبی عمیق در پارک ملی کریتر لیک Crater Lake National Park از بهترین پارک های ملی آمریکا، یک دهانه آتشفشانی غیر فعال است که با صخره های مرتفع ۶۱۰ متری احاطه شد. این نقطه دارای یک منظره خیره کننده در یک محیط کاملا خشن است و بازدید از آن خیلی سخت و چالش برانگیز می باشد. حتی در ماه ژوئیه (وسط تابستان) در برخی از مسیرهای کوهنوردی این منطقه برف دیده می شود و اگر در اواسط اکتبر (پاییز) به این پارک بیایید، خیلی دیر آمده اید زیرا فصل زمستان در این پارک از این ماه شروع می شود.

بهترین زمان برای بازدید از یکی از برترین پارک های ملی آمریکا، پارک ملی کریتر لیک Crater Lake National Park ماه سپتامبر (اوایل پاییز) است زیرا هوای این منطقه خنک است و گردشگران تابستانی از پارک رفته اند. در سومین هفته ماه سپتامبر هر سال پارک ملی کریتر لیک Crater Lake National Park، جاده ایست ریم East Rim را به روی خودروهای موتوری می بندد. اما مهمانان می توانند پیاده روی، کوهنوردی و دوچرخه سواری کنند یا در امتداد کناره های عمیق ترین دریاچه آمریکا بدوند بدون این که هیچ ترافیک خودرویی در کار باشد.

پارک ملی گرند تیتان Grand Teton National Park
پارک ملی گرند تیتان Grand Teton National Park دارای انواع درختان برگ ریز از جمله صنوبر شرقی، صنوبر لرزان، بید است که برگ های آن ها در فصل پاییز به رنگ های زرد و نارنجی آتشین در می آیند. حیات وحش این پارک نیز فوق العاده است. گوزن های الک بر سر انتخاب جفت خود با یکدیگر نزاع می کنند، گوزن های موس به دنبال جفت می گردند و خرس ها قبل از این که برای خواب زمستانی چمباتمه بزنند، برای پیدا کردن تمشک های وحشی تقلا می کنند.

پارک ملی گرند تیتان Grand Teton National Park از بهترین پارک های ملی آمریکا، برای مدیریت کردن جمعیت گوزن های الک، از میانه اکتبر تا دسامبر (اواخر پاییز) مجوز شکار آن ها را صادر می کند. بنابراین اگر می خواهید به جنگل نوردی و کوهنوردی در این منطقه بروید، رنگ های روشن و جیغ مانند نارنجی بپوشید تا مورد اصابت گلوله شکارچیان قرار نگیرید.

پارک ملی آتش فشانی لاسن Lassen Volcanic National Park
پارک ملی آتش فشانی لاسن Lassen Volcanic National Park به خاطر آتشفشان هایش بسیار مشهور است چرا که هر چهار نوع آتشفشان موجود در جهان در این منطقه وجود دارند. اما این منطقه حیات وحش دورافتاده دارای منظره چشم نواز رنگ های پاییزی نیز هست.

رنگ های طلایی برگ ها که متعلق به درخت های صنوبر لرزان، بلوط و بشنیز هستند در تضاد کامل با رنگ آبی درخشان دریاچه، صخره های عظیم آتشفشانی، منفذهای پر از بخار سولفور و دهانه های آتشفشانی قرار می گیرند و منظره ای بسیار زیبا و تماشایی خلق می کنند. آب و هوا در پارک ملی آتشفشانی لاسن Lassen Volcanic National Park از برترین پارک های ملی آمریکا غیر قابل پیش بینی است و دمای هوا در فصل پاییز می تواند از دمای ۷۰ درجه تا ۳۰ درجه در تغییر باشد.

پارک ملی ماونت رینیر Mount Rainier National Park
برگ ریزان پاییزی در یکی از بهترین پارک های ملی آمریکا، پارک ملی ماونت رینیر Mount Rainier National Park با نواحی شرقی تر کشور متفاوت است اما به همان اندازه زیبا و تماشایی است. از اواخر ماه سپتامبر تمامی بوته های زغال اخته، صنوبرهای لرزان، صنوبرهای شرقی، افرا، درختچه های آقطی، درختان بید و سیاه کاج های آمریکایی سرشار از برگ های طلایی، کهربایی و زرشکی می شوند و چشم اندازی بسیار تماشایی و خوش رنگ پدید می آورند. بهترین رنگ های پاییزی را می توانید بین منطقه سانرایز Sunrise و چینوک پس Chinook Pass تماشا کنید و در مناطق بنچ Bench، دریاچه های اسنو Snow، پارادایس Paradise، دریاچه های ریفلکشن Reflection و گروو آو دپاتریارچ Grove of the Patriarchs.

پارک ملی المپیک Olympic National Park
رنگ های پاییزی در پارک ملی المپیک Olympic National Park بسیار کم دیده می شوند زیرا تنها برگ درختان افرا در این پارک تغییر رنگ می دهند و سایر درختان این پارک همیشه سبز هستند. اما یک جذابیت بزرگ تر در فصل پاییز وجود دارد که گردشگران را به این منطقه می کشاند و آن جهش ماهی های سالمون در رودخانه های کیلایوت Quillayute و سل دوک Sol Duc است. برای تماشای ماهی های سالمون در ماه اکتبر بهتر است به آبشارهای سالمون Salmon Cascades در رودخانه سل دوک Sol Duc سر بزنید. در ماه نوامبر از مسیر طبیعی هو ویزیتر سنتر Hoh Visitor Center که به رودخانه هو Hoh منتهی می شود به تماشای سالمون ها بروید.

پارک ملی ردوود Redwood National Park
برگ های درختان سرخ چوب که بلندترین گونه های درختی روی سیاره زمین هستند، در فصل پاییز تغییر رنگ نمی دهند اما این نکته باعث نمی شود که تجربه بازدید از پارک ملی ردوود Redwood National Park در فصل پاییز را دست کم بگیرید. باشکوه ترین جنگل های جهان که مملو از درختان سرخ چوب با ارتفاع بیش از ۹۲ متر هستند در این پارک واقع شده اند. اغلب گردشگران در فصل تابستان به پارک ملی ردوود Redwood National Park می آیند اما اگر در فصل پاییز از آن بازدید کنید، این پارک آنچنان خلوت می شود که به آسانی می توانید یک خرس سیاه، شیر کوهی، گوزن الک یا گربه سیاه گوش را از نزدیک ببینید.

نهنگ های طوسی اقیانوس آرام در فصل پاییز و اواخر زمستان در مسیر خود از آلاسکا Alaska به باجا Baja، از سواحل پارک ملی ردوود Redwood National Park می گذرند. برای دیدن آن ها می توانید به بالاترین نقطه ساحل کرسنت Crescent Beach بروید.

پارک ملی راکی ماونتن Rocky Mountain National Park
جاده مشهور تریل ریج در پارک ملی راکی ماونتن Rocky Mountain National Park از برترین پارک های ملی آمریکا با ارتفاع بیش از ۳۷۰۰ متر، یک نقطه مشاهده استثنایی برای تماشای درختان صنوبر طلایی ارائه می کند. این پارک مملو از یک نوع خاص از درختان صنوبر است که شاخه های نازکشان باعث می شوند برگ هایشان با وزش هر نسیم آرامی بلرزد. لرزش این برگ ها در نور آفتاب و در فصل پاییز واقعا افسون کننده است.

در تمامی طول سال پارک ملی راکی ماونتن Rocky Mountain National Park مملو از انواع جانوران است اما فصل پاییز تنها زمان از سال است که می توانید صدای آواز گوزن های الک برای پیدا کردن جفت مناسب را بشنوید و یک گوسفند کوهی شاخ بلند را از نزدیک ببینید.

پارک ملی گریت اسموکی ماونتنز Great Smoky Mountains National Park
پارک ملی گریت اسموکی ماونتنز Great Smoky Mountains National Park جایگاه قدیمی ترین جنگل های شرق آمریکا می باشد. درختان افرا بیشترین تعداد را در این پارک دارند و در کنار درختان سپیدار، غان و بلوط قرار گرفته اند. بنابراین می توانید انتظار چشم اندازهای باشکوه و خیره کننده به رنگ های زرد، نارنجی، سرخ و حتی بنفش را داشته باشید.

به لطف مناظر زیبای پاییزی در ماه اکتبر نیز به اندازه فصل تابستان گردشگران بسیاری در این پارک دیده می شوند. برای دوری کردن از جمعیت می توانید در طول روزهای هفته و قبل از ساعت ده صبح به این پارک سر بزنید.

پارک ملی یوسمیت Yosemite National Park
پارک ملی یوسمیت Yosemite National Park یک پارک خارق العاده است که بیشتر درختان آن، درختان همیشه سبز هستند بنابراین این پارک به خاطر برگ ریزان و مناظر پاییزی مشهور نیست. بنابراین بازدید از این پارک در فصل پاییز و تعداد کم گردشگران بسیار ایده آل است چرا که بازدیدکنندگان می توانند در ماه های اکتبر و نوامبر، صخره های گرانیتی زیبا، درختان غول پیکر سکویا و آبشارهای دیدنی این منطقه را به آسانی و بدون مزاحمت تماشا کنند.

سطح آب این منطقه در فصل پاییز کاهش پیدا می کند و آبشارهای پارک ملی یوسمیت Yosemite National Park تقریبا بی آب می شوند. برخی از آبشارهای این پارک از جمله ورنال Vernal، نوادا Nevada و برایدل ویل Bridalveil در تمام طول سال جریان دارند، اما سرعت و قدرت کمتری پیدا می کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.