رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

هشدار رئیس فیفا به فوتبالیستها

جیانی اینفانتینو رئیس فیفا با هشدار به حضور فوتبالیستها در رقابتهایی که زیر نظر این سازمان برگزار نمی‌شود آنها را تهدید کرد که در غیر اینصورت ممکن است از حضور آنها در جام جهانی جلوگیری شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ورزش ۳، بایرن مونیخ و نایب‌رئیسش کارل هاینتز رومنیگه در تلاش بوده‌اند تا تعدادی از بزرگترین باشگاه‌های اروپایی را راضی کنند تا از رقابتهایی که تحت نظر فیفا برگزار می‌شود خارج شده و یک رقابت جدید راه‌اندازی کنند.

به گزارش اشپیگل، بعد از انتشار این ادعاها توسط نشریه‌ی اشپیگل البته هم باشگاه بایرن مونیخ و هم شخص رومنیگه آنها را به شدت تکذیب کرده‌اند. سازمان لیگهای اروپایی، سازمانی که به عنوان نماینده‌ی ۳۲ لیگ حرفه‌ای قاره‌ی اروپا در مورد مسائلی که به این لیگها و باشگاه‌های حاضر در آنها مربوط می‌شود فعالیت می‌کند نیز ایده‌ی رقابتی بسته که تنها با هدف سود مالی برگزار خواهد شد را غیر قابل قبول خوانده است.

اینفانتینو رئیس فیفا حالا می‌گوید اگر رقابتی به اسم سوپرلیگ اروپا برگزار شود، بازیکنانی که به خواست باشگاه‌هایشان در آن رقابتها شرکت کنند با اقدامات تنبیهی مواجه خواهند شد. اینفانتینو به خبرنگاران گفت:” شما یا با فیفا هستید یا نیستید. اگر بازیکنانی باشند که در فوتبال سازمان‌یافته‌ی بین‌المللی بازی نکنند، این همه‌ی جنبه‌های فوتبال را شامل می‌شود یعنی آنها دیگر نمی‌توانند در لیگ ملتها، جام کنفدراسیون‌ها، جام ملتهای اروپا و جام جهانی هم بازی کنند”.

آلاسدایر بل، مدیر حقوقی فیفا هم در تکمیل صحبت‌های اینفانتینو گفت:” منظور فیفا این است که اگر کسانی بخواهند راه‌شان را از فیفا جدا کنند باید با فیفا به صورت کامل قطع رابطه کنند. یعنی نمی‌شود که در فلان رقابت شرکت نکنید ولی وقتی نوبت به بهمان رقابت رسید از راه برسید. این رویکرد کلی‌ای است که ما دنبال خوهیم کرد. البته وکلا می‌توانند روی این موضوع حالا حالاها بحث کنند”.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.