رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

رینگ‌ هایی که لنگ می‌ زنند

پس از محدودیت‌های ایجادشده در زمینه نقل‌وانتقال ارز برای واردکنندگان تایر در هر دو بخش باری-اتوبوسی و رادیال سواری، ‌این‌بار نوبت به رینگ خودروهای سبک و سنگین رسید تا برای بارگیری و حمل از بنادر خارجی به سمت ایران با محدودیت مواجه شوند.

به گزارش اینتیتر به نقل از اخبار خودرو، در چندماه گذشته تولیدات برخی کارخانه‌های رینگ‌سازی در کشور به‌ویژه تولیدکنندگان انواع رینگ اسپرت با مشکل مواجه شده و برخی از آنها مجبور به تعدیل نیرو و کاهش ظرفیت تولید خود شده‌اند. دراین شرایط که بازار کم‌حاشیه رینگ خودرو، به دور از دغدغه‌های حاکم بر بازار تایرهای سبک و سنگین،‌ بخشی از نیازهای خود را از طریق واردات از دیگر کشورها تامین می‌کرد، ‌گزارش‌های رسیده حکایت از دغدغه‌ای جدید برای واردکنندگان این کالا دارد.

امارات‌متحده‌عربی در جدیدترین اقدام خود بارگیری برخی اقلام فلزی ازجمله رینگ خودرو را به‌دلیل ارتباط با خودروسازی کشور از مبدا بنادر این کشور به سمت بنادر ایرانی ممنوع اعلام کرده و بخش عمده‌ای از کالاهای خریداری‌شده توسط تجار ایرانی درمرحله حمل و بارگیری به سمت ایران در بندرهای امارات‌متحده عربی متوقف شده است.

به‌گفته منابع آگاه محدودیت‌های جدید برای بارگیری و حمل برخی کالاها به سمت ایران بی‌ارتباط با تحریم صنعت خودرو ایران نیست و باید منتظر ماند تا مشخص شود دامنه این محدودیت‌ها شامل واردات تایرهای سبک و سنگین نیز می‌شود یا این بخش از موادمصرفی در خودروها در لیست تحریم‌های جدید گنجانده نشده‌اند.

ازسوی‌دیگر براساس آخرین اخبار، ‌امروز وزارت صنعت، معدن و تجارت، اولین جلسه کارگروه تنظیم بازار را در دوران تصدی وزیر جدید صمت برگزار می‌کند تا در این جلسه که با محوریت حضور تایرسازان و با هدف بررسی تصویب افزایش قیمت لاستیک‌های ایرانی خواهد بود در مورد میزان بالا رفتن قیمت‌ها و زمان اجرایی شدن آن تصمیم‌گیری شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.