رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

آماده‌باش اورژانس در روزهای آلوده پایتخت

رئیس اورژانس تهران به بیان چند نکته کلیدی برای مقابله شهروندان با عوارض هوای آلوده پرداخت.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان صابریان رئیس اورژانس تهران، اظهار کرد: در هنگام بروز آلودگی هوا گروه‌های حساس قبیل سالمندان، کودکان، مادران باردار و افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند از حضور در مناطق پر تردد و مرکزی شهر که آلودگی هوای بیشتری وجود دارد، اجتناب کنند.

صابریان اظهار کرد: شهروندان حتماً از ماسک‌ها‌ی مخصوص جهت جلوگیری از استنشاق هوای آلوده استفاده کنند.

رئیس اورژانس تهران گفت: شهروندان در این روزها از انجام فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی(پیاده روی)در هوای آزاد پرهیز نمایند و مایعات فراوان مخصوصاً شیر بیشتر مصرف کنند.

وی ضمن اشاره به این موضوع که بخش عمده‌ای از آلاینده‌های هوا، اکسیدان‌ها هستند و با ورود به بدن، رادیکال‌های آزاد تولید می‌کنند، بیان کرد: پیشنهاد می شود افراد از مواد غذایی با خاصیت آنتی اکسیدانی استفاده نمایند.

موادی برای خنثی سازی اثرات سوء آلاینده‌ها
وی گفت: استفاده از انواع میوه‌ها و سبزی‌ها به خصوص میوه‌هایی که ویتامین A,E,C دارند، می‌تواند بخشی از اثرات سوء آلاینده‌ها را خنثی کند.

صابریان افزود: آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس‌های اورژانس ١١۵ تهران در میدان‌های پایتخت جهت خدمات رسانی به صورت آماده‌باش هستند و شهروندان می‌ توانند در صورت بروز هرگونه مشکل به اکیپ‌های مستقر برای رفع مشکل مراجعه کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.