رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

راهکار پلیس فتا برای جلوگیری از هک اینستاگرام

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به آسیب‌های شبکه‌های مجازی گفت: صفحات شبکه‌های اجتماعی تنظیمات خاصی دارد برای مثال رمز دو مرحله‌ای برای صفحه امنیتی اینستاگرام در دسترس کاربران است و اگر رمز ورودشان را دو مرحله‌ای کنند مورد هک مجرمان قرار نمی‌گیرند.

به گزارش اینتیتر به نقل از انتخاب، سرهنگ تورج کاظمی با اشاره به صفحات اینستاگرامی کاربران اینترنتی اظهار کرد: قبل از اینکه کاربران به این گونه شبکه‌های اجتماعی رجوع کنند، ابتدا باید دانش خود را بالا ببرند، اشکال کار اکثر کاربران، فقدان علم و دانش کافی از شبکه‌های اجتماعی است؛ در حالیکه ایجاد صفحات مجازی نیازمند یک‌سری اطلاعات است.

وی در ادامه تصریح کرد: بیشترین آسیبی که به کاربران و شهروندان در این حوزه وارد می‌شود به دلیل این است که به شبکه‌های اجتماعی مسلط نیستند و تنظیمات امنیتی را برای ارتقای امنیت خود نمی‌دانند، از این رو مورد تعدی قرار می‌گیرند که در نهایت منجر به شکایت می‌شود.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه فضای مجازی به قدری وسیع است که همه حوزه‌های آن نیازمند آموزش مقدماتی است، گفت: از طرفی صدها یا هزاران صفحه برای بالا بردن اطلاعات در این زمینه وجود دارد که کاربران می‌توانند این اطلاعات را به بدست بیاورند.

کاظمی که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد ، افزود: افراد زیادی به ما مراجعه می‌کنند و مشکلات و آسیب‌هایی را مطرح می کنند. صفحات در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات خاصی دارد و به راحتی می‌توان تنظیمات آن را پیدا کرد. برای مثال رمز دو مرحله‌ای برای صفحه امنیتی اینستاگرام در دسترس کاربران است و اگر رمز ورودشان را دو مرحله‌ای کنند مورد هک مجرمان قرار نمی‌گیرند.

وی در پایان اظهار کرد: نفوذ مجرمان به صفحات اجتماعی منجر به این می‌شود که فرد هک کننده به همه مخاطبان آن فرد پیام داده و اقدام به کلاهبرداری کند. برای مثال هکر خود را به‌عنوان فرد صاحب پیج معرفی می‌کند و به مخاطبان شماره کارت می‌دهد و از این طریق کلاهبرداری می‌کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.