رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

پرفروش‌ترین فیلم‌ های اکران شده در سطح جهان

آخرین وضعیت فروش و خلاصه داستان فیلم‌های اکران شده طی هفته جاری در سطح جهان را در این گزارش دنبال کنید.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، هر هفته گزارشی از پرفروش‌ترین فیلم‌های اکران شده در سطح جهان منتشر می‌شود که از فروش، اکران فیلم‌ها و انیمیشن‌های بزرگ در سطح جهان خبر می‌دهد. در این هفته نیز سینمای جهان شاهد اکران فیلم‌های جدید بود، که رالف اینترنت را خراب می کند «Ralph 2; Breaks the Internet» توانست صدر گیشه فروش فیلم‌های جهان را در اختیار داشته باشد، همچنین دیگر فیلم‌های سینمایی به ترتیب در جدول فروش هفتگی قرار گرفته‌اند.

در زیر به آخرین وضعیت فروش فیلم ها، در هفته جاری اشاره شده است:

۵) حماسه کولی«Bohemian Rhapsody»

فیلم حماسه کولی نمایش قدرت و شکوه گروه موسیقی Queen و خواننده ماهرشان فردی مرکوری «Freddie Mercury» است که تلاش‌های بسیاری کرد تا به یکی از ماهرترین و دوست داشتنی‌ترین افراد موسیقی در دنیا تبدیل شود. این فیلم داستان به شهرت رسیدن این گروه از طریق موسیقی های زیبایشان، صحبت‌های فردی مرکوری و نیز به هم‌ پیوستن افسانه‌ای‌شان در شب کنسرت Live Aid که مرکوری با وجود دست و پنجه نرم کردن با بیماری خطرناک سرطان به روی صحنه آمد تا یکی از بزرگترین اجراهای تاریخ موسیقی راک را به نمایش بگذارد. فیلم بر روی نمایش وضعیت این گروه و روابط صمیمی شان تمرکز دارد که بیشتر از اعضای یک گروه با هم دوست بودند و مانند خانواده‌ای در کنار یکدیگر به ساخت موسیقی می پرداختند.

این فیلم توسط برایان سینگر کارگردانی و فیلم‌نامه‌ آن را هم آنتونی مک کارتین به نگارش در آورده است. گیلوم لی «Gwilym Lee»، بن هاردی «Ben Hardy» و جوزف مازلو «Joseph Mazzello» کار بازیگری اعضای گروه Queen را انجام داده اند که از نقاط قوت فیلم همین بازی های این هنرپیشگان است.

این فیلم که با نقدهای جدی منتقدین مواجه شده است اما مورد استقبال مخاطبین سینما قرار گرفته و در هفته گذشته هم با فروش ۶ میلیون دلاری همچنان در هفته ششم اکران خود هم در بالای جدول فروش هفتگی و در رتبه پنجم جای گرفته است.

خلاصه داستان فیلم ؛ فردی مرکوری در طی زمان فعالیت خود تمامی کلیشه‌ها را از بین برد و موارد قراردادی و ثابت را کنار زد تا بتواند تبدیل به یکی از محبوب‌ترین هنرمندانی که روی این کره خاکی زندگی می‌کنند، بشود. این اثر سینمایی قرار است از طریق آهنگ‌های نمادین و به‌یادماندنی و همچنین صدای انقلابی آنها، پیچ و خم‌های غیرقابل کنترل سبک زندگی فردی مرکوری که از درون در حال از بین رفتن بود و اتحاد درخشان دوباره‌ی آنها در غروب مراسم لایو اید (Live Aid)، داستان رشد درخشان و زودگذر این بند موسیقی را به تصویر بکشد. در مراسم لایو اید، خود فرد مرکوری در معرض بیماری‌ای قرار گرفته بود که زندگی او را تهدید می‌کرد، اما با این اوصاف او تیم را هدایت کرد. آنها در این مراسم اجرا کردند و این اجرای آنها، تبدیل به یکی بزرگ‌ترین و بهترین اجراهای تاریخ موسیقی راک شد. در همین حین، ما در این فیلم شاهد این موضوع خواهیم بود که اعضای این تیم موسیقی همیشه برای یکدیگر بیشتر از اعضای یک خانواده بودند. آنها مدام تلاش می‌کردند که الهام‌بخش افراد مختلفی از جمله طرفداران، رویاپردازان و تمامی علاقمندان موسیقی باشند. جالب است بدانید که این الهام‌بخشی تا به همین امروز هم ادامه داشته است.

۴) جانوران شگفت ‌انگیز: جنایات گریندل والد «Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald»

شخصیت محبوب هری پاتر در یک برهه زمانی در سینما توانست جهان را به تسخیر خود در بیاورد و نویسنده‌اش یعنی جی.کی رولینگ را به یک میلیاردر تبدیل کند. بعد از تمام شدن هفت کتاب هری پاتر، رولینگ داستان‌های فرعی از این دنیای جادویی به رشته تحریر در آورد و در نهایت با نوشتن نمایشنامه‌ای با نام فرزند نفرین شده نشان داد که سخت می‌تواند از دنیای هری پاتر خداحافظی کند. سری فیلم‌های جانوران شگفت انگیز هم در ادامه عشق و علاقه او و هواداران به همین دنیا ساخته شده‌اند و فیلم “جانوارن شگفت انگیز؛ جنایات گریندل والد” آخرین مخلوق رولینگ از جهان سحرآمیزش به شمار می رود.

سرآغاز ساخت این فرنچایز سینمایی به کتاب فرعی «جانوران شگفت انگیز و آنها را کجا پیدا کنیم» برمی‌گردد؛ اثری که شخصیت خیالی و فرضی به نام نیوت اسکاماندر آن را نوشته بود و در حقیقت یک دائره‌المعارف هیولاشناسی در دنیای هری پاتر به حساب می‌آمد. موفقیت این کتاب و البته سود خوبی که سری فیلم‌های هری پاتر برای استودیو برادران وارنر داشت، آنها را ترغیب کرد تا فیلمی مجزا از این جانورشناس جادویی بسازند. جنایات گریندل والد همانطور که از نامش پیداست، داستان گریندل والد را روایت می‌کند؛ فردی شرور و خبیث که احتمالا او را می‌شناسید. این جادوگر بدذات یکی از بدذات‌ترین جادوگرهای دنیا در تاریخ هری پاتر محسوب شده و در نوجوانی خود دوستی دیرینه و جانانه‌ای با آلبوس دامبلدور (مدیر مدرسه هاگوارتز در زمان تحصیل هری) داشت.

دیوید یتس همانند فصل های گذشته مجموعه هری پارتر کارگردانی اثر را بر عهده داشته و همکاری او بار دیگر با جی کی رولینگ نتیجه مناسبی به همراه داشته است. این فیلم همچنان در هفته چهارم خود با فروش ۶/۸ میلیون دلاری در رتبه چهارم قرار گرفت.

خلاصه داستان؛ فیلم درست از پایان قسمت اولش آغاز می‌شود یعنی زمانی که گریندل والد لو رفت و به زندان افتاد. داستان اما در همینجا ختم نمی‌شود و در همان سکانس‌های آغازین شاهد فرار گریندل والد از زندان به کمک برخی از یاران و مریدانش هستیم. گریندل والد قصد دارد نقشه حکومت جادوگرها روی انسان‌ها را پیاده سازی کند و برای این کار نیاز به افراد قدرتمندی دارد و یکی از این افراد سردنس است. سردنس همان شخصیت نقش منفی فیلم اول بوده که از معدود کاراکترهای اصیل و اورجینال این سری محسوب می‌شود و پیش از این در کتاب‌ها از آن صحبتی نشده است.

۳) کرید ۲«Creed II»

جدیدترین مجموعه از دنباله فیلم های راکی که سلیور استالونه حالا دیگر نقش مربی را در آن ها ایفا می کند توسط استیون کیپل جونیور کارگردانی شده است. فیلمنامه کرید۲ نیز بر عهده چئو هوداری کوکر سازنده سریال لوک کیج بوده است که سیلوستر استالونه طرح اولیه آن را به نگارش درآورده است.

قسمت اول فیلم (Creed) که در سال ۲۰۱۵ اکران شده بود، توانست با بودجه‌ی ساخت ۳۵ میلیون دلاری چیزی نزدیک به ۱۷۴ میلیون دلار در گیشه فروش کند. بازگشت دوباره‌ی راکی به رینگ مبارزه به عنوان مربی با بازخورد بسیار خوبی میان تماشاگران همراه شد و علاوه بر جلب رضایت تماشاچیان، بسیار مورد تمجید و تحسین منتقدان سینما قرار گرفت که این فیلم توانست جوایز زیادی را هم به همراه آورد. سیلوستر استالونه شخصیت دوست‌داشتنی و سالخورده سینمای جهان نیز توانست جایزه‌ی بهترین بازیگر گلدن گلوب را برای این فیلم از آن خود کند. وی نامزد جایزه‌ی اُسکار نیز شد اما در رقابت با مارک رایلنس نتوانست این عنوان را بدست آورد.

این فیلم جزو پر فروش ترین سری مجموعه های راکی به شمار می رود که توانسته پرچم دار مجموعه مبارزه های راکی بشود. کرید ۲ در هفته گذشته هم که هفته سوم اکران خود را پشت سر می گذاشت توانست با فروش ۱۰/۳ میلیون دلاری جایگاه سوم جدول فروش هفتگی را به خود اختصاص دهد.

در ادامه فصل اول این فیلم که دیگر راکی با بازی سیلور استالونه دیگر بازنشسته شده است بازیگران و هنرمندان با استعداد و محبوبی همچون مایکل بی جردن در نقش آدونیس کرید، فلورین مانتینو در نقش ویکتور دراگو، تسا تامپسون در نقش بیانکا، دولف لاندگرن در نقش ایوان دراگو، به ایفای نقش پرداخته اند.

خلاصه داستان فیلم ؛ آدونیس کرید باید یک تعادل را در زندگی خود به وجود بیاورد. تعادلی بین زندگی شخصی، تعهداتی که نسبت به آن دارد و همچنین ادامه‌ی ورزش حرفه‌ای خود و آماده شدن برای مبارزه‌ی بزرگ بعدی خود. او در این مبارزه، در مقابل چالش بسیار بزرگی قرار می‌گیرد که سرنوشت او را می‌سازد و بزرگ‌ترین چالش زندگی‌اش خواهد بود. او خیلی زود با رقیبی روبه‌رو می‌شود که نام خانوادگی‌اش به گذشتهٔ خانواده کرید گره خورده و آدونیس بی‌صبرانه منتظر حضور در رینگ و مبارزه با این رقیب است. از طرف دیگر راکی بالبوآ تا انتها در کنار آدونیس خواهد بود و این دو همراه یکدیگر با میراثِ تلخِ مشترک زندگی خود و همچنین این پرسش که به‌راستی چه چیزی ارزش مبارزه را دارد، مواجه خواهند شد و به این نتیجه می‌رسند که هیچ چیز بااهمیت‌تر از خانواده نیست. قسمت دوم فیلم Creed به ریشه‌های این مجموعه بازمی‌گردد تا دوباره متوجه شویم چه چیزی در وهلهٔ اول باعث می‌شود که شما را قهرمان بنامند و البته این موضوع را به یادتان می‌آورد که مهم نیست چه جایگاهی دارید و به کدام سمت حرکت می‌کنید؛ این موضوع که نمی‌توانید از تاریخ فرار کنید، حقیقتی کتمان‌ناپذیر است.

۲)گرینچ «Dr. Seuss’ The Grinch (2018)»

انیمیشن گرینچ Grinch اقتباس جدیدیست از کتابی که کودکان موقع کریسمس آن را می‌خوانند و در آن بیشتر و بیشتر به ارزش دوستی و در کنار هم بودن پی‌ می‌برند. دکتر سئوس نویسنده بسیار معروف آمریکاییست و در طول دوران حیات خویش بیش از ۵۰ کتاب برای کودکان نوشته است. او سال ۱۹۹۱ درگذشت ولیکن همچنان کتاب‌هایش از فروش فوق‌العاده‌ای و محبوبیت بالایی به سر می‌برند و هالیوود نیز در سال‌های اخیر بیکار ننشسته و شروع به ساخت آثار اقتباسی از روی کتاب‌های او کرده است.

اولین نشانه‌ای که هالیوود آن را هدف گرفت، کاراکتر گرینچ بود؛ یک موجود سبز رنگ پشمالو که در سال ۱۹۵۷ در یکی از کتاب‌های دکتر سئوس متولد شده بود و در سال ۲۰۰۰، استودیو یونیورسال فیلمی با شرکت جیم کری از روی این کاراکتر ساخت. گرینچ اما کماکان محبوبیت خود را در بین کودکان حفظ کرده و کم کم شبیه به یک قصه کلاسیک و قدیمی شده، از همین رو انیمیشن Grinch نیز در دستور تولید استودیو یونیورسال قرار گرفت و با نزدیک شدن به کریسمس،این انیمیشن روانه اکران در سینماها شد.

از نقاط قوت این فیلم می توان به بندیکت کامبربچ صداپیشه شخصیت گرینچ اشاره کرد که به زیبایی روی این شخصیت جذاب نشسته است. این انیمیشن همانند هفته های گذشته اکران خود که در بالای جدول فروش هفتگی قرار داشت، در این هفته نیز با فروش ۱۵/۱ میلیون دلاری در رتبه دوم جدول قرار گرفت.

خلاصه داستان ؛ گرینچ در دل کوه‌های کنار روستا برای خود خانه‌ای دارد و به همراه تنها یار و همدمش، سگی به نام مکس، روزگار خود را سپری می‌کند و با همه عالم و آدم درگیر است. گرینچ یک غر غروی تمام عیار است که حس تنفر از سر و رویش می‌بارد و قبلش سه برابر کوچکتر از چیزیست که باید باشد و احتمالا به همین دلیل، نمی‌تواند هیچکس و هیچ چیزی را دوست داشته باشد. بیشترین چیزی که گرینچ از آن نفرت دارد، جشن سال نوی میلادی و ایام کریسمس است، او از اینکه مردم در تکاپوی جشن کریسمس هستند انزجار دارد و مجبور می‌شود برای تهیه مایحتاج زندگی‌اش، در نزدیکی این تعطیلات سری به روستا بزند و خریدهایی کند. در همین سر زدن کوتاه او به روستا متوجه می‌شود که قرار است کریسمس امسال به طرز ویژه‌ای برگزار شود و چندین برابر از سال‌های گذشته با‌شکوه‌تر باشد، این خبر باعث می‌شود که گرینچ از خود بیخود شود و دست به اقداماتی برای برهم زدن این جشن بزند.

۱)رالف اینترنت را خراب می کند «Ralph Breaks the Internet»

«رالف خرابکار» عنوان انیمیشنی از والت دیزنی بود که در سال ۲۰۱۱ مهمان پرده سینماها شد و توانست جمع کثیری از گیمرها به خصوص افرادی که بازی‌های کلاسیک و قدیمی را بیشتر دوست دارند، به سمت خود جلب کند. رالف خرابکار علی رغم ایرادات ریز و درشتی که داشت با انبوه صحنه های جذاب نوستالژیک و ادای دین‌ به بازی‌های مختلف، توانست با اقبال عمومی مواجه شود. ساخت قسمت دوم این انیمیشن با توجه به پیشرفت تکنولوژی و توسعه و رشد اینترنت در این سال‌ها صورت گرفته و رالف این بار به دنیای وب سر می زند و به سراغ شخصیت ها و بازی های محبوب عصر جدید می رود.داستان فصل دوم این انیمیشن از قصه های بسیاری با حضور شخصیت های محبوب کارتونی و بازی های اینترنتی تشکیل شده است که رالف در آن ها حضور می یابد و مشکلاتی را با خود به همراه می آورد.

به‌تازگی اولین نقدهای درباره این انیمیشن منتشر شده است که واکنش بیشتر منتقدان به این فیلم مثبت بوده و آن را یک دنباله شایسته برای قسمت اول می‌دانند. کارگردانی این فیلم بر عهده ریچ مور و فیل جانستون بوده و علاوه بر کارگردانی، جانستون همچنین وظیفه نوشتن فیلمنامه را به‌ همراه پاملا ریبون نیز بر عهده داشته است.

در این انیمیشن که در هفته گذشته با فروش ۱۶/۱ در صدر فروش هفتگی جای گرفت، سارا سیلورمن،جان سی رایلی و گل گدوت صداپیشگی شخصیت های اصلی آن را بر عهده داشته اند.

خلاصه فیلم؛ داستان از چند سال بعد از پایان وقایع قسمت اول آغاز می‌شود و ما می‌فهمیم که دو کاراکتر اصلی داستان یعنی رالف و وانلوپه همچنان در مغازه بازی‌های آرکید زندگی می‌کنند و امور خود را می‌گذرانند. هر دوی آنها در بازی‌های مخصوص خود نقش آفرینی می‌کنند و زندگی‌شان یکنواخت می‌گذرد. وانلوپه از این روزمرگی خسته شده و رالف تصمیم می‌گیرد که کمی هیجان وارد زندگی او کند. دست گلی که رالف به بار می‌دهد اما باعث خراب شدن دستگاه آرکید بازی مخصوص شوگر راش شده و صاحب مغازه تصمیم می‌گیرد که دستگاه را اوراق کند.

اوراق کردن دستگاه آرکید به مثابه مرگ تمامی کاراکترهای زنده درون بازی هست و رالف که می‌بیند گند بزرگی زده، تصمیم می‌گیرد خودش آستین بالا زده و کارها را راست و ریست کند. او متوجه می‌شود که در دنیایی به نام اینترنت، سایتی به اسم Ebay وجود دارد که در آن لوازم قدیمی و کلکسیونی هم فروخته می‌شود و یک نفر کنترلر خراب شده دستگاه آرکید شوگر راش را برای فروش گذاشته است. رالف با وانلوپه از مرزهای ممنوعه وایفای عبور کرده و با وارد شدن به داخل مودم، پا به جهان وب می‌گذارند؛ جهانی که حد و مرز نمی‌شناسد و پر از مکان‌های جورواجور است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.