انیمیشن سینمایی اسپایدرمن رکورد زد

فیلم سینمایی «اسپایدرمن: درون دنیای عنکبوتی» در نخستین هفته اکران در ۳۸۰۰ سینمای منطقه آمریکای شمالی ۳۵ میلیون دلار فروخت و صدرنشین جدول پرفروش‌های نیمه دسامبر شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از همشهری آنلاین، با وجود اکران تازه‌ترین فیلم‌های بزرگانی چون کلینت ایستوود و پیتر جکسن، این «اسپایدرمن» کارتونی بود که رقیبان پرقدرت خود را کنار زد و رکوردی تازه برای یک انیمیشن در ماه دسامبر خلق کرد. فروش ۳۵.۴ میلیون دلاری محصول تازه استودیو سونی در ۳۸۱۳ سینما در ادامه موفقیت‌های دیگر ابرقهرمانان دنیای مارول از جمله «ونوم» و «اسپایدرمن: بازگشت به خانه» است.

به گزارش تایم، ضمن اینکه منتقدان در سایت سینماسکور هم به آن درجه A+ داده‌اند که برای یک انیمیشن بی‌سابقه است. «اسپایدرمن: درون دنیای عنکبوتی» با هزینه ۹۰ میلیون دلاری تولید شده و کارشناسان برای آن یک افتتاحیه ۳۶ میلیون دلاری پیش‌بینی کرده بودند؛ رقمی که تقریبا در گیشه هفته اول به دست آمد. داستان بر اساس شخصیت مایلز مورالس پیش می‌رود که درمی‌یابد باید جای پیتر پارکر یا همان مرد عنکبوتی اصلی را بگیرد.

درام مواد مخدری «قاچاقچی» به کارگردانی و بازی ایستوود ۸۸ ساله در نخستین هفته اکران ۱۷.۲ میلیون دلار فروخت و دوم شد. این رقم برای فیلمی با درجه سختگیرانه R که با بودجه ۵۰ میلیون دلار ساخته شده، مناسب و قابل قبول است. استودیو برادران وارنر اعلام کرد ۷۸ درصد تماشاگران «قاچاقچی» بالای ۳۵ سال و ۵۴ درصد مرد بوده‌اند. این نخستین حضور ایستوود مقابل دوربین از سال ۲۰۱۲ به بعد است.

درام ماجراجویانه و پساآخرالزمانی «موتورهای فانی» به تهیه‌کنندگی جکسن (خالق سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها») که گفته می‌شود با هزینه ۱۰۰ میلیون دلاری تولید شده، در هفته اول فقط هفت میلیون دلار فروخت تا یکی از بزرگ‌ترین ناکامان گیشه آمریکای شمالی لقب بگیرد. کارشناسان برای این فیلم حماسی ضرری ۱۰۰ میلیون دلاری پیش‌بینی کرده و منتقدان با فقط ۲۸ درصد رای مثبت در راتن تومیتوز به شدت آن را کوبیده‌اند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.