ورود سامانه بارشی به کشور از فردا

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه به کشور خبر داد و گفت: بارش برف و باران و وزش باد در اغلب مناطق کشور طی روزهای پایانی هفته پیش بینی می شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از شبستان، « احد وظیفه» درباره وضعیت هوای مناطق مختلف کشور گفت: امروز در استان های ساحلی خزر، خراسان شمالی فعالیت سامانه بارشی باعث بارش پراکنده خواهد شد.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به خروج سامانه بارشی از کشور طی بعدازظهر امروز ( چهارشنبه ۲۸ آذر) افزود: روز پنجشنبه ( ۲۹ آذر) سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می شود.

وی ادامه داد: از روز پنجشنبه در استان های واقع در شمال غرب، غرب، زاگرس مرکزی، بخش هایی از زاگرس جنوبی و دامنه های جنوبی البرز مرکزی در استان های تهران، البرز، قزوین و غرب سواحل خزر بارش باران و برف و وزش باد خواهیم داشت.

وظیفه یادآور شد: روز جمعه ( ۳۰ آذر) سامانه بارشی در بخش های از مرکز و شمال شرق کشور نیز باعث بارش باران و برف می شود.

وی با اشاره به پیامدهای ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب به کشور در روز پنجشنبه، گفت: از بعدازظهر در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان و کرمانشاه، چهارمحال بختیاری، شمال خوزستان، لرستان، همدان، گیلان از اواخر وقت قزوین، البرز، تهران، مرکزی، قم و بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد در ایلام، بارش باران، وزش باد، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: در جنوب آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، بارش باران، وزش باد، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می شود.

وظیفه ادامه داد: از اواخر پنجشنبه تا اوایل صبح شنبه در مسیرهای کوهستانی استانهای واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه های زاگرس، ارتفاعات و دامنه های شمالی و جنوبی رشته کوه البرز، ارتفاعات شمال شرق کشور بارش برف و مه رخ خواهد داد، بر این اساس اختلال در ترافیک جاده ای به سبب لغزندگی و کاهش دید پیش بینی می شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: هوای تهران امروز صاف، گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می شود و دمای هوای تهران در گرم ترین زمان ۱۲ و در سردترین زمان ۴ درجه پیش بینی می شود.

وی گفت: آسمان تهران روز پنجشنبه صاف، گاهی وزرش باد در بعدازظهر ابری و بارش باران پیش بینی می شود و با کاهش یک درجه ای دما در این روز مواجه خواهیم بود.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: روز جمعه، آخرین روز پاییز ۹۷ نیز اسمان پایتخت، نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.