رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

نباید چالش‌های استانی به چالش‌های ملی تبدیل شوند

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی که به خوزستان سفر کرده است در جلسه شورای اداری این استان بر ضرورت بسیج امکانات استان برای رفع چالش‌های موجود تاکید کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، علی شمخانی با تفکیک چالش های کشور به سه بخش فرا ملی، ملی و استانی ضرورت بهره گیری هوشمندانه از ظرفیت‌های ملی و استانی برای کاهش نارسایی‌های موجود را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: مسئولان استان باید تلاش کنند چالش‌های استانی به چالش های ملی تبدیل نشود.

وی در ادامه گفت: باید با تفکیک صحیح چالش‌ها و تمرکز ظرفیت‌ها برای از میان بردن مشکلات قابل حل با شهامت و روحیه جهادی تلاش کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به موقعیت ژئوپلتیک، ژئواکونومیک و ژئو استراتژیک استان خوزستان گفت: خداوند نعمت را بر این استان و ایران تمام کرده و همه ما باید مسوولانه با مدیریت هوشمندانه این نعمت های خدادادی را در مسیر اعتلا و توسعه همه جانبه استان و کشور فعال کنیم و اگر چنین نکنیم به خودمان و نسل های آینده جفا کرده‌ایم.

شمخانی با بیان اینکه مردم خوزستان بی نظیرند و برای دفاع از کشور بیش از ۲۳ هزار شهید تقدیم کرده‌اند گفت: مقاومت ۳۳ روزه مردم خرمشهر و یک سال ایستادگی کم نظیر مردم آبادان در محاصره و دیگر حماسه های بزرگ، گواه صادقی است که این مردم با سربلندی و افتخار امتحان خود را پس داده اند.

وی هرگونه کوتاهی، کاهلی و سستی در خدمت به این مردم “فداکار و پای کار” را غیر قابل بخشش و خیانت توصیف کرد.

وی خاطر نشان کرد: دشمن با تمرکز بر نقاط ضعف ما بحران آفرینی و سپس موج سواری می کند و هر جا ما ضربه خوردیم از قوت دشمن نبود بلکه از غفلت و ضعف ما و بی‌عملی ما بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اگر ما با تلاش مستمر و مدیریت هوشمندانه نقاط ضعف و آسیب پذیرمان را بویژه در حوزه های اقتصادی ترمیم کنیم و از بین ببریم، دشمن خلع سلاح خواهد شد.

دریابان شمخانی با اشاره به تمرکز دشمن بر استفاده از چالش‌های اقتصادی گفت: رزمندگان خط مقدم این جنگ اقتصادی مسئولان و فعالان حوزه اقتصادی هستند که باید همانند رزمندگان دوران جنگ تحمیلی با همه وجود و پای کار آوردن سرمایه های خود در صحنه حاضر باشند و مجاهدت کنند.

وی اظهار امیداوری کرد با همت و همیّت و مدیریت صحیح همه مسئولان استان آلام و مشکلات خوزستان به کمترین حد ممکن تقلیل یابد و پیشرفت را در همه حوزه ها بیش از گذشته شاهد باشیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.