رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

پس از کاهش ۵ درصدی؛ قیمت نفت اوج گرفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با یک دلار و ۵۱ سنت افزایش به ۵۵ دلار و ۱۷ سنت رسید.

به گزارش اینتیتر به نقل از تسنیم، در حالی که به نظر می رسد کاهش تولید های اوپک که از ماه آینده آغاز می شود عمیق تر از آنچه قبلا تصور می شد خواهد بود، قیمت نفت پس از کاهش ۵ درصدی در جلسه قبل، امروز افزایش داشت.

به گزارش رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با یک دلار و ۵۱ سنت افزایش به ۵۵ دلار و ۱۷ سنت رسید. دیروز قیمت نفت برنت دلار و ۸۹ سنت کاهش یافته بود.

قیمت نفت خام آمریکا هم امروز با ۱.۵۳ درصد، معادل ۷۰ سنت افزایش به ۴۶ دلار و ۵۸ سنت رسید.

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک گفته، سازمان کشورهای صادر کننده نفت با هدف کمک به افزایش قیمت ها قصد دارد جدولی در مورد جزئیات سهم هر کشور عضو اوپک و همچنین متحدانش از جمله روسیه از اجرای توافق کاهش تولید منتشر کند.

بارکیندو گفته، برای رسیدن به کاهش ۱.۲ میلیون بشکه ای تولید، باید هر کشور عضو تولید خود را ۳.۰۲ درصد کاهش دهد.

این رقم بالاتر از رقم ۲.۵ درصدی ای است که قبلا تصور می شد، زیرا با توجه به معافیت ایران، لیبی و ونزوئلا از کاهش تولید، اوپک قصد دارد سایر اعضا بار کاهش تولید این کشورها را به دوش بکشند.

وانگ شیائو، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «قیمت فعلی نفت اوپک را وادار خواهد کرد که تبعیت بیشتری از توافقات کاهش تولید داشته باشد و این سبب تقویت قیمت نفت برنت خواهد شد.»

موسسه ای ان زد ریسرچ در یادداشتی نوشت، سرمایه گذاران بیش از آنکه عوامل بنیادین بازار را مد نظر قرار دهند، با توجه به فاکتورهای کلان اقتصادی و تحلیل های فنی داد و ستد می کنند و این موجب شده تا قیمت نفت همچنان تحت فشار باقی بماند.

قیمت جهانی نفت نسبت به بالاترین رقم ماه اکتبر بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.