رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

برف و باران بیشتر مناطق کشور را در بر می گیرد

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: فردا پنجشنبه با تقویت سامانه بارشی، در بیشتر مناطق کشور شاهد بارش برف و باران و کاهش محسوس دما خواهیم بود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، فریبا گودرزی افزود: امروز با ورود سامانه بارشی از سمت جنوب غرب بارش ها در شمال خلیج فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و شمال استان های فارس و بوشهر آغاز می شود و بعدازظهر با تقویت این سامانه بارش ها به غرب ، شمال غرب ، مرکز ، شرق و دامنه های جنوبی البرز می رسد.

وی اظهار داشت: شدت بارش ها برای امشب در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری ، شمال خوزستان ، جنوب لرستان ، غرب کردستان و جنوب آذربایجان غربی خواهد بود ، در ارتفاعات و مناطق کوهستانی این استان ها نیز بارش برف و لغرندگی جاده ها ، مه آلوده بودن و کاهش دید پیش بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: فردا با شمالی شدن جریان ها بر روی دریای خزر بارش ها در استان های ساحلی خزر آغاز می شود و استان های گیلان، مازندران و گلستان فردا بارندگی خواهند داشت.

وی گفت: شدت بارش فردا در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، شرق خوزستان، غرب فارس ، شمال بوشهر ، غرب استان های کردستان، کرمانشاه و شمال ایلام خواهد بود.

گودرزی افزود: برای دامنه های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش برف ، وزش باد و کولاک پیش بینی شده و جمعه در نوار شمالی کشور و دامنه های زاگرس مرکزی ، غرب ، جنوب شرق بارش ها همچنان ادامه دارد.

وی اظهارداشت: شنبه هم شرق سواحل و دامنه های البرز شرقی و شمال شرق کشور بارش خواهد داشت و برای روز شنبه بعدازظهر این سامانه بارشی از کشور خارج می شود.

گودرزی گفت: اما پنجشنبه در نیمه جنوبی کشور و جمعه در جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی شده ، روزهای جمعه و شنبه نیز حدود ۶ تا ۱۰ درجه دما در نیمه شمالی کشور سردتر می شود.

وضعیت هوای تهران / گرمترین و سردترین نقاط کشور

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: تهران امروز صبح غبار صبحگاهی داشته و بعدازظهر افزایش ابر و اواخر وقت بارش باران و وزش باد رخ خواهد داد؛ فردا پنجشنبه نیز شاهد بارش باران و برف خواهیم بود و اواخر وقت پنجشنبه هم وزش باد شدید در پایتخت خواهیم داشت.بیشینه دمای امروز تهران ۱۵ درجه سانتی گراد و کمینه دمای فردا صبح ۲ درجه پیش بینی شده است. کمینه دمای امروز صبح تهران ۴ درجه بود.

گودرزی گفت: بم در کرمان و راسک در سیستان و بلوچستان با ۲۸ درجه بالای صفر و تکاب ۱۲ درجه زیر صفر، زرینه کردستان ۱۱ درجه زیر صفر و هزارکانیان در کردستان ۱۰ درجه زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط کشور بودند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.