رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

چرا بعضی از کودکان بیشتر بیمار می شوند ؟

سیستم ایمنی بدن کودکان به تدریج تکامل پیدا می کند و آن ها در مقابل بیماری ها ایمن می شوند اما هنوز بیماری های غیرواگیر، سلامت وزندگی آینده آن ها را تهدید می کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایران، مادران به بیمار شدن کودکانشان حساس هستند و دایم آن ها را با بچه های دیگر فامیل مقایسه می کنند. به این مادران باید گفت سلامت کودک شما تنها وابسته به ژنتیک خوب یا استفاده از مکمل‌های گران قیمت نیست بلکه باید کودک شما فعالیت مناسبی داشته باشد . پرورش کودک در محیط استریل و وسواس زیاد و از طرفی بی توجهی به موضوعات مرتبط با سلامت و تغذیه مناسب کودک، از جمله عوامل مهم دربروز بیماری است .در ادامه به چند دلیل بیماری کودکان اشاره می کنیم :

۵ دلیل بیماری کودکان

مواد پروبیوتیک استفاده نمی کنید

فراورده های پروبیوتیک حاوی باکتری های مفیدی هستند که بعد از مصرف در روده باقی می مانند و تاثیرات مفیدی بر سلامتی انسان می گذارند.افزایش فلور مفید روده (میکرو ارگانیسم های موجود در مجاری گوارشی که در سلامت انسان نقش دارند) به مقاومت بیشتر در برابر مشکلات معده و دیگر بیماری ها منجر می شود.

برای استفاده از فراورده های پروبیوتیک به عنوان یک مکمل روزانه، محصولات لبنی مانند شیر، ماست و حتی نوشیدنی های پروبیوتیک را می توان به راحتی در وعده های روزانه استفاده و آن را به یک شیوه آسان و کم هزینه برای تقویت سلامتی کودک تبدیل کرد.

خواب ناکافی

هیچ پدر و مادری آرزو نمی کند کودکش زمان بیشتری را به بازی با تلفن همراه بگذراند.علاوه بر یک برنامه منظم خواب، کودک شما به خواب شبانه مناسبی هم نیاز دارد. یکی از راه های دستیابی به این هدف، تعیین محدودیت زمانی برای استفاده روزانه کودک تان از وسایل الکترونیک است. با استفاده از چراغ خواب و پرده های ضخیم، محیط آرامش بخش و دنجی را ایجاد کنید. برای کودکتان قصه بگویید تا آرامش یابد و به خواب برود.

کمبود ویتامین های ضروری

کودکتان را مجبور به خوردن سبزیجات نکنید چون هرگز در این جدال پیروز نمی شوید. می توانید سبزیجات را با اضافه کردن آن ها به نوشیدنی ها پنهان کنید؛ مثلا نوشیدنی هایشان را با میوه شیرین کنید. همچنین می توانید سبزیجات را به شکل خوراکی های مورد علاقه شان درآورید (مثل هویج به شکل چیپس).

از مصرف چربی های مفید موجود در تخم مرغ و آووکادو یا پخت غذا با روغن زیتون خالص و با کیفیت و مصرف هفتگی ماهی غافل نشوید.

به قدر کافی باهم بازی نمی کنیدحضور در فعالیت های خانوادگی راه خوبی برای حفظ رابطه است اما رفتن به بیرون از خانه تنها به خرید و خوردن غذا در رستوران محدود نمی شود.کارهایی مثل گردش، رفتن به پارک نزدیک خانه یا پیک نیک، کودکان را در معرض هوای تازه و فعالیت بدنی قرار می دهد. این موضوع به افزایش میزان طبیعی ویتامین دی کمک و درنتیجه سیستم ایمنی بدن را مقاوم می کند.

عادات بهداشتی خوبی ندارید

فرزندتان از شما تقلید می کند، پس در رفتارهایتان دقت کنید، به خصوص آن هایی که به بهداشت شخصی تان مربوط می شود. یکی از کم هزینه ترین راه های جلوگیری از ابتلا به بیماری های شایع در مدرسه، کمک به حفظ بهداشت کودک است. یکی از عادت های خوبی که می توانید به فرزندتان نشان و آموزش دهید، این است که دست های او را قبل از خوردن غذا و بعد از برگشت از مدرسه یا زمین بازی بشویید.

طبیعت برای تقویت سیستم ایمنی کودک بسیار عالی است و بدن و ذهن را تقویت می کند . کسانی که کمبود ویتامین D دارند، بیشتر بیمار می شوند.همچنین عشق و محبت برای کودک مهم است و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. کودک به محبت و داشتن یک زندگی شاد و امن نیاز دارد.احساسات مثبت و شاد برای تحریک سلول های سیستم ایمنی بدن مفید است. برای نشان دادن عشق خود به کودک او را در آغوش بگیرید و ماساژ دهید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.