رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

الکسای ایرانی برای رتبه‌بندی دقیق وب‌سایت‌ها

گروهی از محققان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات سامانه‌ای برای رتبه‌بندی سایت‌ها ارائه کردند. این سامانه یک الکسای ایرانی و بومی محسوب می شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا, عمار بزرگوار از محققان گفت: در پروژه اجرا شده اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ای برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها بر اساس لاگ شبکه و سیستم شده است.

وی با بیان اینکه این رتبه‌بندی بر اساس میزان محبوبیت سایت‌ها است، اظهار کرد: در سایت راه اندازی شده علاوه بر معرفی ۵ سایت برتر، ۵۰۰ سایت برتر شبکه ایران نیز قابل دسترسی است.

بزرگوار ادامه داد: در این سامانه علاوه بر رتبه‌بندی، تحلیل‌های دقیق‌تری از هر وب سایت ارائه می‌شود تا صاحبان هر وب‌سایت بتوانند وضعیت خود را با سایت‌های رقیب مقایسه کنند و با اتخاذ استراتژی‌هایی بتوانند وب سایت خود را برای بازار هدف ارتقا دهند.

محقق این طرح با بیان اینکه در این رتبه‌بندی درصد رشد و ارتقای هر سایت نیز قابل مشاهده است، خاطر نشان کرد: در این رتبه‌بندی داده‌هایی ارائه می‌شود که بر اساس آن می‌توان تشخیص داد که سایت‌هایی که دارای رتبه‌های بالایی هستند، چه تصمیماتی اتخاذ کرده‌اند.

بزرگوار اعلام تعداد کاربران را از دیگر خدمات این سامانه نام برد و یادآور شد: این رتبه بندی بر اساس الگوریتم‌های بیگ‌دیتا به دست می‌آید؛ به این معنا که کلاسترهای بیگ دیتا پردازش‌ می‌شوند و بر اساس معیارهای روزانه، ماهیانه و میانگین آنها، به وب‌سایت‌ها امتیاز داده می‌شود و مشخص می‌شود که وب سایت چه رتبه‌ای دریافت کرده است.
وی با تاکید بر اینکه این طرح شبیه الکسا است، اظهار کرد: البته کار رتبه‌بندی الکسا بر اساس تخمین است؛ اما در این طرح رتبه بندی دقیق و بر اساس الگوریتم‌های بیگ دیتا انجام خواهد شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.