رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

اروپایی‌ها آسمان ایران را به راحتی از دست نمی‌دهند

در پی صدور بیانیه اخیر آژانس امنیت پرواز اتحادیه اروپا مبنی بر لغو کردن وضعیت هشدار موقت عدم پرواز از آسمان ایران، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اعلام کرد: پروازهای عبوری از آسمان ایران به حالت سابق بر می‌گردد؛ چرا که همه کشورها می‌دانند، ایران بهترین و به صرفه‌ترین فضای لازم برای پرواز را دارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، در پی بالا رفتن تنش‌ها و سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران، برخی از کشورهای اروپایی اعلام کردند که پروازشان از آسمان ایران را موقتاً لغو می‌کنند و آژانس امنیت پرواز اتحادیه اروپا نیز در این باره هشدار موقتی را در قالب بیانیه صادر کرده بود؛ اما روز چهارشنبه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه آژانس امنیت پرواز اتحادیه اروپا وضعیت هشدار موقت عدم پرواز از آسمان ایران را لغو کرده است.

مقصود اسعدی سامانی – دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی- در این باره گفت: مشخص بود که وضعیت پروازهای عبوری از حالت هشدارهای داده شده خارج خواهد شد و همانگونه که دیدید آژانس امنیت پرواز اتحادیه اروپا بیانیه اخیر خود که درباره هشدار پرواز از آسمان ایران و عراق داده بود را پس گرفت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با توجه به لغو شدن هشدار های صادر شده، شرکت‌های هواپیمایی مانند سابق از آسمان ایران عبور خواهند کرد و میزان پروازهای عبوری ایران به حالت سابق بازخواهد گشت؟ افزود: مسلماً همین گونه خواهد بود و به نظر می‌رسد که وضعیت پروازهای عبوری از آسمان ایران به حالت سابق برگردد؛ چرا که شرکت های هواپیمایی خارجی به ویژه ایرلاین‌های اروپایی می‌دانند عبور از آسمان ایران از نظر امنیت وضعیت مناسبی دارد و از نظر اقتصادی نیز برایشان به صرفه‌تر است.

 

شرط پرواز در ارتفاع بالای ۲۵ هزار پا مشکل‌زا نیست

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در بیانیه اخیر آژانس امنیت پرواز اتحادیه اروپا آمده است که همچنان هشدار عدم پرواز در ارتفاع کمتر از ۲۵ هزار پا در آسمان ایران وجود دارد؛ آیا این مسئله می‌تواند تاثیری روی پروازهای عبوری بگذارد؟ اینگونه توضیح داد: پروازهای عبوری معمولاً در ارتفاع بیش از ۳۰ هزار پا انجام می‌شود؛ بنابراین این بیانیه و ذکر این نکته تاثیر چندانی روی پروازهای عبوری از فضای آسمان ایران نخواهد داشت.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.