رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

اعتراض به نامزدی فیلم «پولانسکی» در جوایز سزار

نامزدهای جوایز سزار فرانسه که به عنوان بزرگ‌ترین رویداد سینمایی این کشور محسوب می‌شود ساعاتی پیش معرفی شد و براساس آن فیلم جدید «‌رومن پولانسکی» کارگردان لهستانی – فرانسوی در ۱۲ شاخه نامزد شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی فرانسه ساعاتی پیش فیلم «یک افسر و یک جاسوس» ‌ساخته «رومن پولانسکی» را در ۱۲ شاخه از جمله بهترین کارگردانی و بهترین فیلم به عنوان نامزد معرفی کرد.

کمپین‌های فمینیستی در پی این انتخاب، معتبرترین جایزه سینمای فرانسه را به حمایت از فردی با اتهام‌های اخلاقی متهم کردند. کمپین فمینیستی به نام «Osez Le Féminisme» در بیانیه‌ای اعلام کرد انتخاب فیلم پولانسکی در شاخه‌های مختلف جوایز سزار، شرمساری را برای این جایزه سینمایی به بار آورده و نشان‌دهنده آن است که فرانسه از جنبش «‌می تو» پا پس کشیده است.

به گزارش گاردین، رئیس آکادمی فیلم فرانسه انتقادهای واردشده را نپذیرفت و بیان کرد جوایز سینمایی نباید برای انتخاب، موضع‌گیری اخلاقی داشته باشند.

رومن پولانسکی که در لهستان متولد شده است در سال ۱۹۹۷ در ماجرای تجاوز به یک دختر ۱۳ ساله در آمریکا گناهکار شناخته شد، اما پیش از آغاز دوران محکومت به فرانسه گریخت و از آن زمان تا کنون دولت آمریکا در تلاش برای استرداد اوست.

«یک افسر و یک جاسوس» فیلم جدید این کارگردان روایتگر داستان واقعی زندگی «آلفرد دریفوس» افسر ارتش فرانسه است که به اشتباه و به جرم جاسوسی برای آلمان‌ها در دهه ۱۸۹۰ میلادی محکوم شد و پس از گذشت چند سال، بی‌گناهی او به اثبات رسید.

کمی پیش از انتشار این فیلم در ماه نوامبر، زنی به نام «والنتینه مونیه» که در دهه ۱۹۸۰ میلادی در چند فیلم بازی کرده بود نیز در مصاحبه‌ای با روزنامه فرانسوی پاریزین مدعی شد که «رومن پولانسکی» در سال ۱۹۷۵ و زمانی که او ۱۸ سال داشته است به او تجاوز کرده است. اظهارات این فرد، حواشی بسیاری را برای فیلم «یک افسر و یک جاسوس» به دنبال داشت.

«پولانسکی» که اکنون ۸۶ سال دارد در مصاحبه‌ای با یک نشریه فرانسوی، اظهارت خانم «مونیه» را به طور قطع انکار کرد.

فیلم «یک افسر و یک جاسوس» در جوایز اسکار امسال نامزد هیچ شاخه‌ای نشد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.