رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

نکات مهم برای رفع بوی بد دهان

بوی بد دهان از دردسرهایی است که فرد را خجالت‌زده کرده، اعتماد به نفس او را پایین آورده و حتی ممکن است به انزوای اجتماعی فرد بیانجامد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، متخصصان آلمانی می‌گویند که در بیشتر موارد بوی بد دهان مربوط به خود دهان است و به معده ربطی ندارد. ممکن است این بو از فضای بین دندان‌ها، زبان یا لوزه‌ها ناشی شود.

بنابر گزارش دویچه‌وله، این متخصصان بر شش نکته مهم و موثر برای برطرف کردن بوی بد دهان تاکید کرده‌اند که شامل موارد زیر است:

مسواک زدن دو نوبت در روز

مسواک زدن روزانه، هر روز دو مرتبه و هر بار دو تا سه دقیقه مهم‌ترین توصیه برای رفع پلاک‌های تشکیل شده روی دندان‌هاست که جای امنی برای باکتری‌های مولد بوی بد محسوب می‌شوند.

استفاده از نخ دندان

استفاده از نخ دندان به نحوی که نخ به راست و چپ میان دندان‌ها تا لثه کشیده شود نقش بزرگی در رفع باکتری‌هایی دارد که در این قسمت‌ها لانه کرده و با مسواک زدن عادی از بین نمی‌روند. به علاوه، این کار باعث می‌شود، هوایی که برای باکتری‌های بی‌هوازی کشنده است وارد این فضا شود؛ باکتری‌هایی که بوی بد ایجاد می‌کنند و تحمل هوا و اکسیژن را ندارند.

مسواک زدن زبان

متخصصان مسواک زدن زبان را روشی موثر در بهبود بوی دهان می‌داند. برای این منظور ۱۰ بار پشت سر هم مسواک را روی زبان بکشید تا مایع لزج روی آن محو شود.

پاکسازی لوزه‌ها

پاکسازی لکه‌های سفید روی لوزه‌ها هم در رفع بوی زننده دهان موثر است. برای این کار باید جلوی آینه زبان را کاملا بیرون آورد و با انگشت لوزه‌ها را بررسی و لکه‌های سفید را خارج کرد. در صورتی که به‌تنهایی نتوان این کار را کرد می‌توان از دندانپزشک کمک گرفت.

توجه به تغذیه

بوی دهان به غذایی که می‌خوریم نیز بستگی دارد. برخی میوه‌ها و غذاهای گیاهی دهان را خوشبو می‌کنند. نوشیدن مقدار کافی آب نیز بوی بد دهان را کاهش می‌دهد.
توصیه دیگر متخصصان روشی در طب سنتی است که در آن از روغن‌های طبیعی مانند روغن کنجد، تخم آفتابگردان و نارگیل برای پاکسازی دندان‌ها استفاده می‌شود. برای این منظور یک قاشق روغن طبیعی را بردارید و هر روز صبح ۱۰ تا ۲۰ بار روی دندان‌ها بمالید و بعد با آبِ دهانتان به بیرون بریزید. به گفته متخصصان، یافته‌های علمی نشان داده که این روش به اندازه دهان‌شویه‌های حاوی ماده ضد میکروبی کلورکسیدین که دندان‌پزشک‌ها آن را علیه بیماری‌های دهان و دندان تجویز می‌کنند، موثر است.

توجه به عوامل خارج دهانی

یکی از عوامل مهم مولد بوی زننده دهان کشیدن سیگار است. استعمال دخانیات مقاومت را در مخاط دهان تضعیف می‌کند. جریان خون در این قسمت کاهش یافته و سیستم ایمنی دیگر شانسی برای مقابله با باکتری‌ها ندارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.