رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

سامسونگ احتمالا در حال تولید حسگر ۱۵۰ مگاپیکسلی است

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد سامسونگ روی حسگری بزرگ با اندازه‌ی ۱ اینچ و وضوحی معادل ۱۵۰ مگاپیکسلی کار می‌کند؛ ظاهرا نخستین گوشی مجهز به این حسگر، متعلق به شیائومی خواهد بود.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومیت، سامسونگ در حال حاضر تنها شرکتی به‌حساب می‌آید که توانایی تولید حسگرهایی با وضوح بالاتر از ۱۰۰ مگاپیکسل را دارد و این کار را در مقیاس بالایی به‌انجام می‌رساند. شایعه‌های جدید می‌گویند این شرکت کره‌ای قصد دارد پا را از این هم فراتر بگذارد و به‌زودی حسگری بزرگ با وضوح بسیار بالا تولید کند. رسانه‌های متعددی از تلاش سامسونگ برای تولید حسگر ۱۵۰ مگاپیکسلی دوربین گوشی‌های هوشمند طی سال جاری میلادی خبر می‌دهند.

به گزارش gsmarena، براساس گفته‌ها، حسگر موردبحث اندازه‌ای معادل ۱ اینچ دارد و از حیث بزرگی می‌توان آن را با حسگر دوربینی نظیر سونی RX100 مقایسه کرد. حسگر جدید موردبحث سامسونگ به‌میزان درخورتوجهی بزرگ‌تر از حسگر توانمند این شرکت با نام ایزوسل برایت HMX است؛ این حسگر که نخستین حسگر دنیا با وضوح ۱۰۸ مگاپیکسل به‌شمار می‌آید، اندازه‌ای معادل ۱/۱٫۲ اینچ دارد. یکی از نکات جالب‌توجه درمورد نوکیا ۸۰۸ پیورویو، بهره‌مندی آن از حسگر ۱/۱٫۲ اینچ بود؛ حسگر ۱۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ حتی از آن حسگر نیز اندازه‌ی بزرگ‌تری دارد.

سامسونگ در حسگرهایش از فناوری‌های ویژه‌ای برای ترکیب پیکسل‌های مجاور استفاده می‌کند تا پیکسل‌های جدید بتوانند نور بیشتری جذب کنند و در نهایت شاهد تصویر سرزنده‌تری باشیم. یکی از فناوری‌های سامسونگ که در دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی این شرکت نیز استفاده شده است، نوناسل (Nonacell) نام دارد و از طریق آن پیکسل‌های ۳×۳ مجاور با یکدیگر ادغام می‌شوند؛ به‌عبارتی دیگر در نوناسل شاهد ترکیب ۹ پیکسل مجاور هم هستیم تا در نهایت پیکسلی بزرگ‌تر داشته باشیم.

در حسگر ۱۵۰ مگاپیکسلی جدید سامسونگ به‌لطف فناوری نوناسل، تصاویری ۱۶ مگاپیکسلی خلق می‌شوند. گلکسی اس ۲۰ اولترا به‌عنوان جدیدترین پرچم‌دار کره‌ای‌ها، از طریق حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی قادر به خلق تصاویری ۱۲ مگاپیکسلی است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد این گوشی توانایی زیادی در ثبت تصاویر باکیفیت دارد؛ با این‌وجود حسگر ۱۵۰ مگاپیکسلی حتی تصاویری باکیفیت‌تر از آن نیز خلق می‌کند. ناگفته نماند آن نسخه از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ که در گوشی‌های شیائومی استفاده می‌شود، به‌جای نوناسل از فناوری تتراسل (Tertacell) بهره می‌گیرد. در این نوع فناوری، پیکسل‌های ۲×۲ مجاور با یکدیگر ادغام می‌شوند.

گفته می‌شود شیائومی نخستین شرکت دنیا است که قصد دارد در محصولاتش از حسگر ۱۵۰ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ بهره بگیرد. براساس ادعاهای مطرح‌شده، گوشی موردبحث شیائومی با حسگر ۱۵۰ مگاپیکسلی در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۰ روانه‌ی بازار خواهد شد. اوپو و ویوو دو شرکت دیگری هستند که در اوایل سال ۲۰۲۱ پا جای پای شیائومی خواهند گذاشت و از حسگر ۱۵۰ مگاپیکسلی در محصولات‌شان استفاده خواهند کرد.

بدیهی است که سامسونگ نیز از این حسگر در پرچمداران سال ۲۰۲۱ خود استفاده خواهد کرد. با درنظرگرفتن روند معرفی گوشی‌های سامسونگ، احتمالا نسل بعدی گوشی‌های سری گلکسی S نخستین گوشی‌های این شرکت خواهند بود که از حسگر ۱۵۰ مگاپیکسلی بهره خواهند گرفت.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.