رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

سینماهای چین باز شد مردم ترجیح دادن در منزل بمانند !

پس از تعطیلی سینماها در چین به دلیل گسترش ویروس کرونا، اکنون با فروکش کردن بیماری، نخستین سینما درهایش را به روی مردم باز کرده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از مهر، یک سینما در غرب چین دو ماه بعد از اینکه در راستای تدابیر جلوگیری از گسترش کروناویروس بسته شده بود، درهای خود را باز کرد، اما در روز اول بیننده‌ای به سینما نیامد.

سینما گلدن پالم ژونگینگ در اورومچی پایتخت منطقه عظیم شینجیانگ، روز دوشنبه برای نخستین بار بعد از تعطیلات کرونایی، درهایش را باز کرد. این سینما که از بیست‌وششم ژانویه (۶ بهمن) بسته بود، یک شب قبل از بازکردن درهایش در رسانه‌های اجتماعی خبر این رویداد و اکران فیلم در ۲۲ سانس را منتشر کرد.

این سینما مجموعه‌ای از چهار فیلم درجه دو و چهار فیلم انیمیشن چینی دیگر را به نمایش گذاشت. از امکانات تشویقی هم این بود که والدینی که عضو سینما بودند می‌توانستند فرزندان‌شان را به صورت رایگان برای تماشای فیلم‌ها بیاورند. هزینه تماشای فیلم برای افرادی که عضو نبودند هم معادل ۱۰ رنمینبی (۱.۴۰ دلار) تعیین شده بود.

یکی از عاملان سینما گفت هیچکس در روز اول به ما سر نزد. او اضافه کرد: همه مردم هنوز به تدابیر جلوگیری از گسترش ویروس بسیار پایبند هستند.

تا یکشنبه شب، منطقه شینجیانگ به مدت ۲۷ روز پشت سر هم هیچ مورد تاییدشده‌ای از کروناویروس نداشت. گلدن پالم هم از دولت محلی و هم از دولت محلی اجازه رسمی باز کردن سینما را دریافت کرده بود.

این کارمند سینما گفت «نمی‌توانیم تا ابد بسته بمانیم» و اضافه کرد که چند مجموعه چند منظوره دیگر هم در تلاش هستند تا دوباره درهای خود را باز کنند.

اما بدون مردمی که حاضر باشند سینما بروند و پول بدهند، سینمای خالی او باید پول بسیار بیشتری هزینه کند و هزینه‌هایش بیشتر از بسته بودن خواهد بود. او گفت: «اگر فیلم جدیدی نباشد هیچ فرقی ندارد که باز باشیم یا نه. در حال حاضر فقط همین چند فیلم را داریم و باید منتظر بمانیم و ببینیم فیلم‌های جدیدی اکران می‌شوند یا خیر».

گلدن پالم سه کارمند دارد که با تلاش بسیار پیش از هر نمایش سالن‌ها را ضدعفونی می‌کنند. درجه حرارت بدن سینماروها نیز پیش از ورود به سالن سنجیده می‌شود و آن‌ها باید ماسک به صورت بگذارند. به آن‌ها گفته شده در مرحله خرید بلیت هم با فاصله از هم بایستند. سینما این بار آنلاین بلیت نفروخت چون نمی‌خواست با ورود ناگهانی تعداد زیادی مشتری روبه رو شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.