واتساپ در حال آزمایش ویژگی جدیدی برای مبارزه با انتشار اخبار جعلی است

واتساپ به‌منظور جلوگیری از انتشار اطلاعات غلط درباره‌ی ویروس کرونای جدید، ویژگی جالبی با هدف اعتبارسنجی اخبار آزمایش می‌کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومیت، واتساپ، یکی از پلتفرم‌های پیام‌رسان محبوب‌ دنیا، در‌حال‌حاضر ویژگی جدیدی آزمایش می‌کند که ازطریق آن می‌تواند برای دومیلیارد نفر کاربرش امکان تشخیص صحت اخبار و ادعاهای مطرح‌شده در پیام‌های دریافتی را فراهم کند. در آخرین نسخه‌ی بتای واتساپ اندروید، کاربران می‌توانند متن یا ویدئو دریافتی را در محیط اینترنت جست‌جو کنند و به اطلاعات بیشتری درباره‌ی محتویات پیام دسترسی داشته باشند.

به گزارش TECHCRUNCH، سال گذشته نیز، واتساپ قابلیت جست‌وجوی عکس‌ها را برای برخی کاربران به‌طو‌آزمایشی فعال کرد،این ویژگی در آینده‌ای نزدیک دردسترس عموم کاربران قرار خواهد گرفت.

یکی از سخن‌گویان واتساپ در بیانیه‌ای گفت:

مشغول طراحی ویژگی‌هایی هستیم که با کمک آن‌ها کاربران بتوانند اطلاعات بیشتری از پیام‌هایی کسب کنند که بارها بین کاربران دست‌به‌دست شده‌اند. این ویژگی در حال آزمایش است و انتظار داریم در آینده‌ای نزدیک دردسترس کاربران قرار گیرد.

آزمایش این ویژگی مصادف شد با زمانی‌که این اپ و دیگر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان بیشتر از گذشته در حال استفاده هستند؛ زیرا اکثر مردم به‌علت همه‌گیری ویروس کووید ۱۹، ازطریق اینترنت و برنامه‌های پیام‌رسان با دوستان و خانواده و همکارانشان تماس برقرار می‌کنند. بدین‌ترتیب، برنامه‌های پیام‌رسان نظیر واتساپ همان‌طورکه در گذشته نیز اتفاق افتاده، مملو از اخبار و اطلاعات نادرست درباره‌ی ویروس کرونای جدید شده است.

این‌بار واتساپ قصد دارد در سریع‌ترین زمان ممکن دست به‌ کار شود و از انتشار اطلاعات جعلی جلوگیری کند؛ بنابراین، این شرکت در ماه گذشته از چندین سازمان و برخی دولت‌ها درخواست همکاری کرده است تا در فراهم‌کردن اطلاعات دقیق برای عموم مردم این شرکت را همراهی کنند.

روز گذشته، هند از معرفی ربات مرتبط با ویروس کرونای جدید در واتساپ خبر داد که مردم با کمک آن اطلاعات خود را درباره‌ی این ویروس افزایش دهند. سازمان جهانی بهداشت نیز در ابتدای هفته رباتی در واتساپ برای مردم سراسر دنیا معرفی کرد تا ازطریق آن افسانه‌های غیرواقعی مربوط به کرونای جدید را آشکار کند و به برخی از پرسش‌های متداول درباره‌ی این بیماری پاسخ دهد.

درادامه‌ی بیانیه‌ی واتساپ چنین آمده است:

در‌حال‌حاضر، سرویس Health Alert سازمان جهانی بهداشت آخرین راهنمای رسمی از سازمانی مردم‌نهاد یا دولتی است که در واتساپ دردسترس عموم قرار گرفته است. پیش‌از‌آن، دولت سنگاپور، وزارت بهداشت رژیم اشغالگر قدس، دپارتمان سلامت و بهداشت آفریقای‌جنوبی و KOMINFO اندونزی در واتساپ فعالیت خود را آغاز کردند. اکنون می‌کوشیم خدمات محلی را در سایر کشورها راه‌اندازی کنیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.