رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بیرانوند جزو پنج بازیکن آسیایی برتر تاریخ جام جهانی

از نگاه سایت کنفدراسیون فوتبال علیرضا بیرانوند جزو پنج بازیکن برتر آسیایی تاریخ جام جهانی قرار گرفت.

به گزارش اینتیتر به نقل از ورزش سه، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در یک نظرسنجی پنج بازیکن برتر آسیایی تاریخ جام جهانی را انتخاب کرده و از کاربران خود خواسته است تا با شرکت در نظرسنجی بهترین بازیکن آسیایی را مشخص کنند. علیرضا بیرانوند، گلر تیم ملی ایران در کنار بازیکنان بزرگی مثل پارک جی سونگ کره‌ای، سامی جابر عربستانی، تیم کیهیل استرالیایی و کیسوکه هوندا ژاپنی قرار گرفته و تا به اینجا با اختلاف عجیب در این نظرسنجی اول است.

*علیرضا بیرانوند با سابقه حضور در جام جهانی ۲۰۱۸

ایران همراه با کارلوس کی‌روش از جام جهانی روسیه حذف شد اما نمی‌توان درخشش آن‌ها را نادیده گرفت. به خصوص علیرضا بیرانوند که یکی از بهترین نمایش‌های خود را ارائه کرد. او در جریان برد ۱-۰ برابر مراکش بارها با واکنش‌های عالی خود مانع از گلزنی این تیم آفریقایی شد. در ادامه و بازی مقابل اسپانیا نیز گلر پرسپولیسی‌ها مقاومت جانانه‌ای از خود نشان داد و فقط یک بار مقابل دیگو کاستا تسلیم شد.

اما جدال با پرتغال اوج شاهکار بیرانوند بود. جایی که این دروازه‌بان در نیمه دوم با شیرجه به سمت پنالتی یکی از بهترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان یعنی رونالدو را مهار کرد و به قول خودش یکی از آرزوهایش را به حقیقت تبدیل کرد.

در ادامه ایرانی‌ها با پنالتی انصاری‌فرد بازی را به تساوی کشاند اما فرصت حضور در مرحله بعد را از دست داد. از مهدی مهدوی‌کیا، علی دایی و حمید استیلی نیز می‌توان به عنوان دیگر بازیکنان تاریخ‌ساز ایرانی در جام جهانی نام برد. بیرانوند در این نظرسنجی با ۹۷ درصد پیشتاز است.

دیگر حریفان بیرانوند در این نظرسنجی چنین آماری از خود به جا گذاشته‌اند:

*پارک جی سونگ: حضور در جام‌های جهانی ۲۰۰۲،۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ و ثبت سه گل. شاید معروف‌ترین گل این بازیکن به پرتغال در جام جهانی ۲۰۰۲ باشد که کره را به مرحله حذفی رساند. دیگر گل‌های سونگ در در سال ۲۰۰۶ و بازی مقابل فرانسه و در سال ۲۰۱۰ و جدال با یونان به ثمر رسید.

*سامی جابر: حضور در جام‌های جهانی ۱۹۹۴،۱۹۹۸،۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ و ثبت سه گل. اسطوره فوتبال عربستان گل‌های خود در در سال ۹۴ مقابل مراکش، ۹۸ برابر آفریقای جنوبی و ۲۰۰۶ برابر تونس به ثمر رساند.

*تیم کیهیل: حضور در جام‌های جهانی ۲۰۰۶، ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ و ثبت پنج گل. این بازیکن سرشناس استرالیایی گل‌های خود در جام‌های جهانی را برابر هلند و شیلی در جام جهانی ۲۰۱۴، دو گل برابر ژاپن در ۲۰۰۶ و یک گل برابر صربستان به ثمر رسانده است.

*کیسوکه هوندا: حضور در جام‌های جهانی ۲۰۱۰،۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ و ثبت چهار گل. او توانسته گل‌های خود را در جام جهانی وارد دروازه تیم‌های دانمارک، کامرون، ساحل عاج و هم‌چنین بلژیک کند و یکی از برترین بازیکنان ژاپنی تاریخ جام جهانی است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.